Groot lichtschakelaar
- Wim Heijnen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2013 10:19 #127149
door Wim Heijnen
Groot lichtschakelaar is gemaakt door Wim Heijnen
Dag Eenieder,
De handel voor het grootlicht van een 145 uit 1973 zit dacht ik aan de stuurkolom, nu schijnt dat hij niet werkt in combinatie met dimlicht, welke schakelaar is dan stuk, die op het dashbord of aan de kolom?
En is er voor op de kolom een nieuwe of gebruikte te verkrijgen?
Of heb ik een verkeerde redenering?
Groet Wim
De handel voor het grootlicht van een 145 uit 1973 zit dacht ik aan de stuurkolom, nu schijnt dat hij niet werkt in combinatie met dimlicht, welke schakelaar is dan stuk, die op het dashbord of aan de kolom?
En is er voor op de kolom een nieuwe of gebruikte te verkrijgen?
Of heb ik een verkeerde redenering?
Groet Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08-05-2013 10:53 #127150
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Groot lichtschakelaar
Die stuurhandel schakelt om van groot naar dim. Dus dat klopt.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-05-2013 11:39 #127153
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Groot lichtschakelaar
En dan kan het ook nog aan je grootlichtrelais liggen of ergens een slechte verbinding... 
Als je gewone verlichting (stadslicht en dimlicht) gewoon functioneert dan zal de schakelaar in je dashboard wel goed zijn.
Blijft dus de schakelaar op de stuurkolom of je relais over. Dit relais zit onder de motorkap aan de rechterkant, je kunt het horen tikken als het schakelt. Kwestie van meten met multimeter of testlampje, succes!

Als je gewone verlichting (stadslicht en dimlicht) gewoon functioneert dan zal de schakelaar in je dashboard wel goed zijn.
Blijft dus de schakelaar op de stuurkolom of je relais over. Dit relais zit onder de motorkap aan de rechterkant, je kunt het horen tikken als het schakelt. Kwestie van meten met multimeter of testlampje, succes!
Groet, Hans
- Wim Heijnen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2013 13:26 #127156
door Wim Heijnen
Beantwoord door Wim Heijnen in topic Groot lichtschakelaar
Heel hartelijk dank voor de snelle reacties, ga dat testen en laat nog horen hoe het afloopt en of het opgelost is.