laadstroom?
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-04-2013 21:58 #126452
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
laadstroom? is gemaakt door Teun van Popta
Soms zit 't mee, en soms tegen.
Vorige week begon mijn, nog geen 1000 km oude, stuurhuis speling te vertonen en te lekken. Dries Bakkenes heeft direct een nieuwe gestuurd. (Hulde aan Dries!). Afgelopen zondag gemonteerd. Aan het einde van de dag deed de Twinmaster het niet meer. Dat heb ik vandaag in orde gemaakt. (ondertussen weinig slaap de afgelopen dagen)
Om 7 uur nog een proefritje en toen ging het laadstroomlampje aan. Dus maar gauw terug naar huis. Als ik nu het contact aan zet branden er helemaal geen lampjes. Starten gaat probleemloos en na een paar minuten gaat het laadstroomlampje aan.
Verder is de knipperlichtfrequentie al enige tijd hoog (geen lampje kapot). Iemand dacht dat dit door een slechte massa kwam.
Ik houd mij aanbevolen voor een oplossing omdat aanstaande zaterdag de keuring voor de Tulpenrallye is.
Teun
Vorige week begon mijn, nog geen 1000 km oude, stuurhuis speling te vertonen en te lekken. Dries Bakkenes heeft direct een nieuwe gestuurd. (Hulde aan Dries!). Afgelopen zondag gemonteerd. Aan het einde van de dag deed de Twinmaster het niet meer. Dat heb ik vandaag in orde gemaakt. (ondertussen weinig slaap de afgelopen dagen)
Om 7 uur nog een proefritje en toen ging het laadstroomlampje aan. Dus maar gauw terug naar huis. Als ik nu het contact aan zet branden er helemaal geen lampjes. Starten gaat probleemloos en na een paar minuten gaat het laadstroomlampje aan.
Verder is de knipperlichtfrequentie al enige tijd hoog (geen lampje kapot). Iemand dacht dat dit door een slechte massa kwam.
Ik houd mij aanbevolen voor een oplossing omdat aanstaande zaterdag de keuring voor de Tulpenrallye is.
Teun
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-04-2013 22:20 #126453
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic laadstroom?
Vervelend, Teun.
Er is natuurlijk veel veranderd, dus ik kan je hier geen antwoord op geven. Massa kan je uitsluiten met behulp van een startkabel. Ik zou dus gewoon storingen gaan zoeken, beginnend bij de Dynamo.
Er is natuurlijk veel veranderd, dus ik kan je hier geen antwoord op geven. Massa kan je uitsluiten met behulp van een startkabel. Ik zou dus gewoon storingen gaan zoeken, beginnend bij de Dynamo.
- Piet Vermeulen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2013 22:24 #126454
door Piet Vermeulen
Beantwoord door Piet Vermeulen in topic laadstroom?
hey Teun
leuk als je storing heb, fijn zoeken onder het dasbord
het laadstroom lampje werk als volgt.
als je het contact aan zet , krijg hij stroom via de plus van de benzinemeter
(( tevens zitten hier het oliedruk lampje en de knipperlichtautomaat op ))
dus aan een kant van het lampje komt de spanning binnen, de andere kant gaat naar de spanningsregelaar D+
dus als je de D+ los maak, en contact aanzet en het draadje D+ aan massa houd moet het lampje aan gaan
normaal als de motor loop en de dynamo spanning geeft , gaat er een spanning naar het lampje
dus je krijg langs twee kanten stroom en het lampje gaat uit ( geen massa meer )
als ik jou was zou ik eerst kijken of de dynamo spanning geeft ( even meten met een volt meter )
geef hij spanning , dan zou ik het zoeken bij het oliedruk lampje en benzinemeter aan sluiting + draad
sterkte met zoeken
groetjes piet
leuk als je storing heb, fijn zoeken onder het dasbord
het laadstroom lampje werk als volgt.
als je het contact aan zet , krijg hij stroom via de plus van de benzinemeter
(( tevens zitten hier het oliedruk lampje en de knipperlichtautomaat op ))
dus aan een kant van het lampje komt de spanning binnen, de andere kant gaat naar de spanningsregelaar D+
dus als je de D+ los maak, en contact aanzet en het draadje D+ aan massa houd moet het lampje aan gaan
normaal als de motor loop en de dynamo spanning geeft , gaat er een spanning naar het lampje
dus je krijg langs twee kanten stroom en het lampje gaat uit ( geen massa meer )
als ik jou was zou ik eerst kijken of de dynamo spanning geeft ( even meten met een volt meter )
geef hij spanning , dan zou ik het zoeken bij het oliedruk lampje en benzinemeter aan sluiting + draad
sterkte met zoeken
groetjes piet
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-04-2013 23:33 #126458
door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic laadstroom?
Helder betoog Piet,
Hartelijk dank, dit maakt het zoeken weer een stuk makkelijker. Ik houd jullie op de hoogte.
Teun
Hartelijk dank, dit maakt het zoeken weer een stuk makkelijker. Ik houd jullie op de hoogte.
Teun
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-04-2013 23:47 #126460
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic laadstroom?
Toch kan het geen kwaad om ook te kijken naar de massakabel tussen motorblok en carrosserie.
Veel plezier met de Tulp!
Veel plezier met de Tulp!
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-04-2013 23:42 #126517
door Teun van Popta
Topdag! Krankjorum druk en nog een vergadering tot 20:00u.
Thuis hoorde ik dat m'n nichtje zwanger is en we aten spaghetti.
Daarna de alles overheersende systematiek losgelaten op de bekabeling van de Amazon. Noppes mis met de dynamo. De stekker er weer op en daarna deed alles het weer! Dus die zat een beetje los.
Einde systematiek. Fles Chardonnay opengemaakt om te vieren dat er geen nieuwe problemen opgedoken zijn.
Dank voor alle adviezen,
Teun
Thuis hoorde ik dat m'n nichtje zwanger is en we aten spaghetti.
Daarna de alles overheersende systematiek losgelaten op de bekabeling van de Amazon. Noppes mis met de dynamo. De stekker er weer op en daarna deed alles het weer! Dus die zat een beetje los.
Einde systematiek. Fles Chardonnay opengemaakt om te vieren dat er geen nieuwe problemen opgedoken zijn.
Dank voor alle adviezen,
Teun
25-04-2013 00:21 #126520
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic laadstroom?
"Thuis hoorde ik dat m'n nichtje zwanger is en we aten spaghetti." wat een geweldige regel!
Mooi dat je de oplossing gevonden hebt!
Mooi dat je de oplossing gevonden hebt!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-04-2013 12:41 #126591
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic laadstroom?
Haha prachtig!
Mooi dat het gelukt is. Stekkers even goed aanknijpen dus?
Mooi dat het gelukt is. Stekkers even goed aanknijpen dus?
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-04-2013 22:13 #126673
door Teun van Popta
Eigenlijk wist ik het al van de week,
Even rommelen aan een stekker is een te lichte oplossing voor zo'n probleem. Donderdagavond was alles nog goed, maar gisteravond een electrisch dode auto. Dat merkte ik na een "nice day at the office" pas om 23:20.
Als bedliteratuur me verdiept in de dynamo en de laadstroom. Dat snap ik nu, na jaren, ook weer.
Vanochtend vroeg op: om een 1 uur durend verhaal wat in te korten kan ik u allen meedelen dat de kleine dikke zekering de schuldige was. Met een testlampje ben ik de boel nagegaan en er kwam wel stroom aan, maar niet uit.
Nu komt ie: aan de zekering (van de week al bekeken) was op het eerste gezicht niets te zien. Inspectie met een vergrootglas liet een scheurtje aan een van de punten zien! Ik heb er geen foto van omdat ik niet een mooie macrolens of zoiets heb. Daarbij was het best koud en ik had een lekkere cappuccino gemaakt en die wilde ik niet laten afkoelen.
Wat later dan gepland naar de Tulpenrallye-keuring in Vianen gereden met een heerlijk zoemende Amazon!
Alleen blijft de knipperlichtfrequentie te hoog. Automaat vervangen?
Teun
Even rommelen aan een stekker is een te lichte oplossing voor zo'n probleem. Donderdagavond was alles nog goed, maar gisteravond een electrisch dode auto. Dat merkte ik na een "nice day at the office" pas om 23:20.
Als bedliteratuur me verdiept in de dynamo en de laadstroom. Dat snap ik nu, na jaren, ook weer.
Vanochtend vroeg op: om een 1 uur durend verhaal wat in te korten kan ik u allen meedelen dat de kleine dikke zekering de schuldige was. Met een testlampje ben ik de boel nagegaan en er kwam wel stroom aan, maar niet uit.
Nu komt ie: aan de zekering (van de week al bekeken) was op het eerste gezicht niets te zien. Inspectie met een vergrootglas liet een scheurtje aan een van de punten zien! Ik heb er geen foto van omdat ik niet een mooie macrolens of zoiets heb. Daarbij was het best koud en ik had een lekkere cappuccino gemaakt en die wilde ik niet laten afkoelen.
Wat later dan gepland naar de Tulpenrallye-keuring in Vianen gereden met een heerlijk zoemende Amazon!
Alleen blijft de knipperlichtfrequentie te hoog. Automaat vervangen?
Teun
27-04-2013 23:22 #126679
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic laadstroom?
Knipperfrequentie is een functie van de weerstand. Als er een lampje stuk is, wordt de frequentie een stuk hoger. Kijk dus je lampjes en de contacten ervan even na!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl