niet starten :)

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-03-2013 18:54 #124586 door luuk verburgh (GAST)
niet starten :) is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
Dat is snel: na 2 dagen start mijn auto al niet meer: mijn eigen voorlopige kantoorklerken diagnose: de startmotor. Lichten doen het nog fel, startmotor draait niet rond. Ik hoor alleen geen getik trouwens. Nu weet ik niet waar de startmotor zit :oops: maar een klap er op wil nog wel eens werken. zit die niet aan de andere kant van waar de carburateur zit? (onder de stuurstang?). Meest erge is dat ik mijn vrouw een maand geleden mijn oude remschoenen, sierstrips en ... een gebruikte startmotor bij het grofvuil heeft gezet :evil: Ze dacht dat dit oude rommel was

Nu is er een kansje dat het niet de startmotor is omdat er een eigen gemaakt contactslot in zit met een aparte startknop. Het oogt niet echt degelijk, hoe kan ik dit checken? erge is dat de auto niet voor de deur staat omdat het hier vol staat geparkeerd maar 500 meter verderop, moet ik bij een ander voor de deur klussen... Oldtimers in de randstad is eigenlijk niet veel. Wordt tijd dat ik naar het platteland verhuis met een grote schuur en een oprijlaan

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-03-2013 20:19 #124590 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic niet starten :)
Als er aan de elektrische installatie "geknutseld" is dan kun je vanalles verwachten.
Ik zou eerst eens meten of het startrelais, dit is de "peperbus" die boven op de startmotor zit wel spanning krijgt.
Gebruik hiervoor een universeelmeeor of een testlampje.
Als je start dan moet er op de dunne groen draad spanning staan.

Als je daar spanning meet tijdens het starten, dan is je startmotor defect.

Staat daar geen spannaning tijdens het starten dan moet je terug gaan zoeken richting je startknop en contactslot.

Zijn al je zekeringen nog heel?

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-03-2013 20:40 #124593 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic niet starten :)

"Han Misdom" schreef:
Als er aan de elektrische installatie "geknutseld" is dan kun je vanalles verwachten.
Ik zou eerst eens meten of het startrelais, dit is de "peperbus" die boven op de startmotor zit wel spanning krijgt.
Gebruik hiervoor een universeelmeeor of een testlampje.
Als je start dan moet er op de dunne groen draad spanning staan.

Als je daar spanning meet tijdens het starten, dan is je startmotor defect.

Staat daar geen spannaning tijdens het starten dan moet je terug gaan zoeken richting je startknop en contactslot.

Zijn al je zekeringen nog heel?

Dank voor de input. Ik heb geen testlampje, kan je die gewoon in een autozaak halen? Of kan een garage dat ook doen? ik denk dat als je de auto aanduwt dat die het ook moet doen, dan rijd ik even langs de garage en vraag ik of die deze meting even kan doen.

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2013 18:30 #124701 door luuk verburgh (GAST)
Inmiddels de diagnose dat de startmotor niet helemaal jofel is. Even naar Amazon Parts gereden en een gebruikte versie aangeschaft. Morgen hopelijk weer starten zonder hamer :lol:

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-03-2013 10:09 #124922 door luuk verburgh (GAST)
en hij start weer! Alleen voor niets een andere startmotor gekocht want hij bleek ook met deze gereviseerde niet te starten :lol:
Bleek een slecht zittende connector op de kabel te zijn. Garage heeft een nieuwe er op gesoldeerd en de auto start weer zoals het een Volvo het gewend is (in 1x)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD