niet starten :)
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Nu is er een kansje dat het niet de startmotor is omdat er een eigen gemaakt contactslot in zit met een aparte startknop. Het oogt niet echt degelijk, hoe kan ik dit checken? erge is dat de auto niet voor de deur staat omdat het hier vol staat geparkeerd maar 500 meter verderop, moet ik bij een ander voor de deur klussen... Oldtimers in de randstad is eigenlijk niet veel. Wordt tijd dat ik naar het platteland verhuis met een grote schuur en een oprijlaan
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Ik zou eerst eens meten of het startrelais, dit is de "peperbus" die boven op de startmotor zit wel spanning krijgt.
Gebruik hiervoor een universeelmeeor of een testlampje.
Als je start dan moet er op de dunne groen draad spanning staan.
Als je daar spanning meet tijdens het starten, dan is je startmotor defect.
Staat daar geen spannaning tijdens het starten dan moet je terug gaan zoeken richting je startknop en contactslot.
Zijn al je zekeringen nog heel?
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
"Han Misdom" schreef:
Als er aan de elektrische installatie "geknutseld" is dan kun je vanalles verwachten.
Ik zou eerst eens meten of het startrelais, dit is de "peperbus" die boven op de startmotor zit wel spanning krijgt.
Gebruik hiervoor een universeelmeeor of een testlampje.
Als je start dan moet er op de dunne groen draad spanning staan.
Als je daar spanning meet tijdens het starten, dan is je startmotor defect.
Staat daar geen spannaning tijdens het starten dan moet je terug gaan zoeken richting je startknop en contactslot.
Zijn al je zekeringen nog heel?
Dank voor de input. Ik heb geen testlampje, kan je die gewoon in een autozaak halen? Of kan een garage dat ook doen? ik denk dat als je de auto aanduwt dat die het ook moet doen, dan rijd ik even langs de garage en vraag ik of die deze meting even kan doen.
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Bleek een slecht zittende connector op de kabel te zijn. Garage heeft een nieuwe er op gesoldeerd en de auto start weer zoals het een Volvo het gewend is (in 1x)