Mistachterlicht Amazon vraagjes
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-02-2013 19:58 #123827
door Marcel Jonges (GAST)
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic Mistachterlicht Amazon vraagjes
Via Marktplaats heb ik eens een chromen Bosch achter mistlamp gekocht. Deze kwam van een VW kever af volgens de verkoper. Mij best. Heb gespiegeld aan de positie van de benzinedop een gat links door de achterbumper geboord (middelste deel). Daar zit hij op gemonteerd zonder extra beugel. Het draadeinde dat onderaan het kogelgewricht zit, vergelijkbaar met mistlampen vóór zit direct op mijn bumper. Deze lamp is niet klein, maar problemen met de kofferbak klep heb ik nooit ervaren. Qua bedrading is hij apart geschakeld via één van de Hella schakelaars onder mijn dashboard. Zonder relais, gewoon (+) draad direct naar de lamp. Voor APK nooit een issue geweest. Gebruik hem zelden, hooguit eens om naar iemand achter me te "groeten"...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-02-2013 20:16 #123833
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Mistachterlicht Amazon vraagjes
Bart, mee eens. Alleen zo monteren dat de klep nog goed open gaat, maar dat zal wel gaan lukken
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-02-2013 20:23 #123835
door Arno Pfennings
Marcel, ziet er mooi uit. Het voordeel van rechts naast het bumperdeel plaatsen is dat de lamp dan weer niet een stukje voor de reflector zit.
Ik zal hem ook niet veel gebruiken...maar dan is het wel mooi compleet zo
Ik zal hem ook niet veel gebruiken...maar dan is het wel mooi compleet zo

- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-02-2013 20:55 #123837
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Mistachterlicht Amazon vraagjes
Ik zou er toch een relais op maken straks smelt je schakelaar weg.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-02-2013 21:06 #123838
door Arno Pfennings
Het achtermistlicht kan gewoon aan het relais van de 2 voor mistlichten

- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-02-2013 21:15 #123839
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Mistachterlicht Amazon vraagjes
Mistlamp altijd separaat schakelen moet wel alleen kunnen branden als de verlichting aan is .
Afstand minimaal 10cm van remlicht minimum hoogte vanaf de grond 25 cm max 120 cm.
Nooit zamen met met mist voorlampen schakelen mistachterlamp mag alleen gebruikt worden bij 50m. zicht of minder.
Altijd zorgen voor een schakelaar met controlelamp
Afstand minimaal 10cm van remlicht minimum hoogte vanaf de grond 25 cm max 120 cm.
Nooit zamen met met mist voorlampen schakelen mistachterlamp mag alleen gebruikt worden bij 50m. zicht of minder.
Altijd zorgen voor een schakelaar met controlelamp
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-02-2013 21:29 #123841
Mijn schakelaars van Hella zijn groen mét controle lampje en kunnen tot max 10A belast worden. ( 6EH 004 406-032) Achterruitverwarming gaat ook door zo'n schakelaar. Doorbranden van deze schakelaar is geen issue kan ik je verklappen. Kosten slecht 3 euro...
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-02-2013 19:00 #124010
door Arno Pfennings
Marcel, nog een vraagje over jouw montage. Deze is dus toch door de bumper
...Heb je nog aparte voorzieningen getroffen tegen roesten van het montagegat...rubber onder de bevestiging oid?
Ik neem aan dat je de kabel van voor naar achter onder de matten heb geleid...maar waar en op welke manier ben je door het plaatwerk naar "buiten" gegaan?

Ik neem aan dat je de kabel van voor naar achter onder de matten heb geleid...maar waar en op welke manier ben je door het plaatwerk naar "buiten" gegaan?
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2013 14:20 #124048
In mijn bumper zat reeds een mooi gat. Ik heb geen bijzondere dingen gedaan om roest tegen te gaan. Bumpers staan nu wel van binnen en buiten in vaseline tegen de pekel, maar dat heeft niet direct met de mistlamp te maken. Tsja, en dan het draadje; vanwege enigszins ingewerkte roest tussen de achterplaat en bodemplaat op een plekje, kon ik hem er prima doorheen prikken.... :lol:
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-03-2013 21:38 #124125
door Arno Pfennings
Zo! De lamp zit op de bumper op de plek die Marcel voorstelde, toch een dun rubber schijfje eronder en de bevestigingsbout maakt nog voldoende contact met de massa/onderkant bumper. Blanke tectyl erop en mechanisch klaar.
De kabel door een zwarte aquariumslang gehaald...en met die lengte was het eigenlijk niet mogelijk....hoop vaseline en eerst door de slang een dunne staaldraad als trekdraad gejaagd (guess what....met het CO2 las apparaat met draadtoevoer ging dat perfect
)
Schakelaar heeft zijn lampje gekregen en morgen nog het laatste stukje op de spanning aansluiten...
Voor dit een laatste afweging:
Ik kan de schakelaar van de achtermistlamp zelf via een zwevende zekering aan de spanning hangen, maar ik kan hem ook aan het relaiscontact van de twee voor mistlampen hangen. In het laatste geval kan de mistlamp achter alleen aangezet worden als de mistlampen voor aan zijn....
Wat is wijsheid?
De kabel door een zwarte aquariumslang gehaald...en met die lengte was het eigenlijk niet mogelijk....hoop vaseline en eerst door de slang een dunne staaldraad als trekdraad gejaagd (guess what....met het CO2 las apparaat met draadtoevoer ging dat perfect

Schakelaar heeft zijn lampje gekregen en morgen nog het laatste stukje op de spanning aansluiten...
Voor dit een laatste afweging:
Ik kan de schakelaar van de achtermistlamp zelf via een zwevende zekering aan de spanning hangen, maar ik kan hem ook aan het relaiscontact van de twee voor mistlampen hangen. In het laatste geval kan de mistlamp achter alleen aangezet worden als de mistlampen voor aan zijn....
Wat is wijsheid?