Ruitenwisser motor amazon

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-02-2013 20:35 #123054 door Arno Pfennings
Ruitenwisser motor amazon is gemaakt door Arno Pfennings
Tijdens de rit viel mij een geluid op dat ik nog niet eerder heb gehoord...een soort krekel bij het bewegen van de ruitenwissers. Geen akelig geschraap oid maar een licht tdrrrr tdrrrr tdrrrr...met de schroevendraaier tegen mijn oor en het andere eind tegen het tandwielboxje leek het hier vandaan te komen...
Kan het gewoon een kwestie zijn van vet bijvullen? Gaat dit makkelijk door alleen het dekseltje van de tandwielbox af te schroeven of moet de hele handel eruit (ben even vergeten hoe het zat want het is alweer 10 jaar geleden dat ik dit heb uitgebouwd).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leof
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-02-2013 22:13 #123063 door Leof
Beantwoord door Leof in topic Ruitenwisser motor amazon

P544B B16A, P220VE B18A

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-02-2013 19:25 #123169 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Ruitenwisser motor amazon
Ik heb het klepje van de tandwielbox verwijderd (waar wormwiel en groot tandwiel samen komen). In dit boxje zitten 2 Koperen geleidingsstrips waar aan de buitenkant de kabels aan vast zitten. Een van die strips (sleepcontact) heeft nog een keurig koperen klinknageltje aan het uiteinde als contactpunt, maar van de andere lijk het topje inclusief klinknageltje afgebroken te zijn (en dit stuk zal wel ergens in het vet tegen het grote tandwiel aan ratelen...de krekel dus).

Nu de vraag, zijn die koperen sleepcontacten los te krijgen? In het werkplaatshandboek zie ik alleen de achterplaat waar de contactstrips in zitten...

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-02-2013 20:11 #123181 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Ruitenwisser motor amazon
meer dan 100 mensen hebben het topic gecheckt en zijn dus nieuwsgierig... :D

Om die reden alleen al, en ter leering en vermaak...de ontknoping ;)

In het verlengde van de motor zit een stelschroef waarmee je de speling van het wormwiel kunt afstellen...is die iets te los..."krekel" geluid van de tandwielovergang...is die iets te vast....dan iets geronk bij het hoge toerental...
Hier tussen in...precies goed ;)

Opgelost dus

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD