Draad dynamo --> startmotor
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-12-2012 16:27 #120982
door Marcel Jonges (GAST)
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Draad dynamo --> startmotor is gemaakt door Marcel Jonges (GAST)
In verband met de koudere en donkere dagen wilde ik mijn Amazon trakteren op een zwaardere dynamo dan de huidige (35A). Geen probleem zou je zeggen, maar ik loop tegen iets aparts aan;
Het forum staat vol over de dikte van (+)-kabels van accu en dynamo naar de startmotor. Vanwege mijn upgrade heb ik eens gekeken hoe dit bij mij zit en tot mijn verbazing is mijn configuratie anders (zie figuur).
Chassis No 216950-312499
De stroom welke door de dynamo gegenereerd wordt komt bij mij binnen in het zekeringdoosje (dikke zwarte lijn), vanwaar die pas terugvoert naar de startmotor.
Is het wijselijk een extra (dikke) kabel te trekken van de dynamo naar startmotor, zoals jullie allemaal hebben? Mijn gevoel zegt van wél, maar mijn hoofd zegt doordat ik geen extra stroomgebruikers aansluit dit ook in de huidige configuratie zou moeten kunnen.
Het forum staat vol over de dikte van (+)-kabels van accu en dynamo naar de startmotor. Vanwege mijn upgrade heb ik eens gekeken hoe dit bij mij zit en tot mijn verbazing is mijn configuratie anders (zie figuur).
Chassis No 216950-312499
De stroom welke door de dynamo gegenereerd wordt komt bij mij binnen in het zekeringdoosje (dikke zwarte lijn), vanwaar die pas terugvoert naar de startmotor.
Is het wijselijk een extra (dikke) kabel te trekken van de dynamo naar startmotor, zoals jullie allemaal hebben? Mijn gevoel zegt van wél, maar mijn hoofd zegt doordat ik geen extra stroomgebruikers aansluit dit ook in de huidige configuratie zou moeten kunnen.

Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 13041-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-12-2012 23:00 #120988
door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic Draad dynamo --> startmotor
Hallo Marcel.
Het is de bedoeling dat vanaf de dynamo een 5 of 6 mm kabel naar de startmotor en de zekeringen kast gaat.
Zoals aangegeven klopt dit met de tekening ook ongeveer.
Het belangrijkste is dat op dezelfde aansluiting op de startmotor de dikke rode accu kabel zit voor het starten van de motor.
Hans
Het is de bedoeling dat vanaf de dynamo een 5 of 6 mm kabel naar de startmotor en de zekeringen kast gaat.
Zoals aangegeven klopt dit met de tekening ook ongeveer.
Het belangrijkste is dat op dezelfde aansluiting op de startmotor de dikke rode accu kabel zit voor het starten van de motor.
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.