Reeks electrische storingen 245 GLE uit 1979
- Leone Pameijer (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-11-2012 17:51 #120432
door Leone Pameijer (GAST)
Reeks electrische storingen 245 GLE uit 1979 is gemaakt door Leone Pameijer (GAST)
Verleden week heb ik de stroomverdeler laten vervangen. Meteen daarna kon ik de motor niet meer afzetten, en ging het acculampje branden als ik de knipperlichten aanzette, de knipperlichten werken dan niet meer. Ook de brandstofmeter en de temperatuurmeter werken niet meer. Nu blijkt het dat als ik de motor aanzet dat de dynamo niet laadt, zodra ik gas geef gaat het acculampje branden en laadt de dynamo wel, maar bovengenoemde meters en RA niet. Kan dit iets met de ontstekingsmodule te maken hebben? dit omdat de kilometerteller en toerenteller het ook niet doen ( auto zo gekocht en dit euvel kon men niet oplossen, kabel van de teller ook vervangen) en ik in het bedradingsschema zag dat er een draad loopt van de ontstekingsmodule naar de toerenteller en verder naar het instrumentenpaneel.....of moet ik het in het contactslot zoeken? Of zijn er nog meer opties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-11-2012 17:50 #120463
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Reeks electrische storingen 245 GLE uit 1979
Oude stroom verdeler weer terug plaatsen en kijken of je dan ook de klachten hebt. Waarom moest de stroomverdeler vervangen worden??.
17-11-2012 22:38 #120490
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Reeks electrische storingen 245 GLE uit 1979
Vreemde elektrische storingen kunnen ook het gevolg zijn van een massa probleem.
Volgens mij zit de massakabel bij een 240 bovenop de motor bij het kleppendeksel en gaat die naar het schutbord.
Zit die goed vast en maakt hij goed contact?
Volgens mij zit de massakabel bij een 240 bovenop de motor bij het kleppendeksel en gaat die naar het schutbord.
Zit die goed vast en maakt hij goed contact?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Leone Pameijer (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-11-2012 13:19 #120533
door Leone Pameijer (GAST)
Beantwoord door Leone Pameijer (GAST) in topic Reeks electrische storingen 245 GLE uit 1979
De stroomverdeler moest vervangen worden omdat de bougies geen vonk meer kregen en dit het gevolg was van het niet functioneren van de stroomverdeler of ontsteking, zoals sommige zeggen. Het betreft het apparaat dat onder de verdeelkap zit.
.

- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-11-2012 18:43 #120610
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Reeks electrische storingen 245 GLE uit 1979
Ben het met Lars eens, dit soort storingen zijn vaak te wijten aan ergens een slechte massa, blok/chassis, dashbord/chassis, accu/chassis, ... zelfs al lijkt de verbinding goed, losmaken, schoonmaken en weer monteren zou ik in ieder geval doen. maar als ik het goed lees, heb je de auto zo gekocht?
succes in ieder geval!
succes in ieder geval!
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 22:23 #120753
door Maikel Groener
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Beantwoord door Maikel Groener in topic Reeks electrische storingen 245 GLE uit 1979
Hoi Leone,
Ik weet niet of je in de buurt woont, maar je mag hem wel naast mijn 244 GLE uit '79 zetten om zaken te gaan vergelijken en na te meten.
Eventueel onderdelen uit te wisselen om storingen te elimineren.
Ik weet niet of je in de buurt woont, maar je mag hem wel naast mijn 244 GLE uit '79 zetten om zaken te gaan vergelijken en na te meten.
Eventueel onderdelen uit te wisselen om storingen te elimineren.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project