rechtstreekse aansluiting op accu
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Ben benieuwd
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Waarom haal je de plus niet weg bij de startmotor?
Dat is veel mooier dan bij de accu.
Cees
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Cees Visser" schreef:
Hoi Jeroen.
Waarom haal je de plus niet weg bij de startmotor?
Dat is veel mooier dan bij de accu.
Cees
Klopt. Daar heb ik ook aan zitten denken. Alleen heb ik het relais bij de accu geplaatst (mede omdat daar een goed doorvoer punt zit op het schutbord), dus ik had eigenlijk gehoopt dat er "accuklemmen" zijn welke de mogelijkheid bieden om er draden op aan te sluiten.
Groet Jeroen
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
als je een oogje met de juiste diameter hebt dan kan je 'm zo op de klembout van de accuklem monteren.
ik zou er voor de veiligheid toch ook nog even een zekering (je hebt van die zekeringhouders die je in de draad monteert; zitten ook nog wel eens aan autoradio's) bijplaatsen.
Groet, Hans
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Hans Latenstein" schreef:
neem een AMP-oogje dat je op de ader vastknijpt.
als je een oogje met de juiste diameter hebt dan kan je 'm zo op de klembout van de accuklem monteren.
ik zou er voor de veiligheid toch ook nog even een zekering (je hebt van die zekeringhouders die je in de draad monteert; zitten ook nog wel eens aan autoradio's) bijplaatsen.
Jeroen,
Heb je het schema wel goed geinterpreteerd? Bij mijn Techedge is het namelijk zo dat er continu spanning moet zijn op het moment dat het contact aan staat. Zo kan de lambdasonde opwarmen en blijft er geen kool kleven aan de lambdasonde. Als hij 'uit' zo staan gaat hij snel kapot, zegt de manual.
Om hem dan rechtstreeks aan 12V te hangen lijkt mij niet nodig, op het moment dat de motor niet loopt, heb je immers altijd een AFR van 58 oid.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
ik heb nog ff een foto van mijn accu met aansluitingen bijgevoegd; met AMP-oogjes is een hoop mogelijk zowel op de massa- (groen/geel) als op de 12V-pool (paars en geel met draad-zekering).
Groet, Hans
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Metertje werkt maar ik neem aan de het geheel eerst op temperatuur moet zijn om goed te werken. Ik hoop morgen meer info te hebben en zal dit in mijn voorstel topic posten.
Thanks!!