Remlicht kabel begin?
- Jeroen Brouwers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2012 12:41 #117494
door Jeroen Brouwers
Remlicht kabel begin? is gemaakt door Jeroen Brouwers
Hallo
wellicht kan iemand mij helpen met het volgende.
Mijn remlichten doen t opeens niet meer. De lampen losgedraaid, kabels zien er goed uit, lampjes zijn nog heel. mmm, die kabel gaat (van achter bekeken) links bij de linkerlamp het chassis in. Ik kan deze onder de auto nergens vinden. De rechterlamp is gewoon doorgelust vanaf links. Terug naar voren, de drukpomp bij de rem (weet niet of ik het goede woord gebruik) heeft 2 kabels waar op 1tje 12v komt als ik rem (neem aan dat dat goed is). Zekering zijn nog heel.
Waar begint nou de draad die naar de remlichten leidt? die 2 kabels van de pomp gaan in een kabelboom tot onder het dashboard en ik kan nergens vinden waar de boel naar achter geleid wordt. Ik heb de bekleding onder het stuur links al los gehad maar vind daar ook niets.
Iemand enig idee waar ik moet beginnen te zoeken?
Bvd - Jeroen
wellicht kan iemand mij helpen met het volgende.
Mijn remlichten doen t opeens niet meer. De lampen losgedraaid, kabels zien er goed uit, lampjes zijn nog heel. mmm, die kabel gaat (van achter bekeken) links bij de linkerlamp het chassis in. Ik kan deze onder de auto nergens vinden. De rechterlamp is gewoon doorgelust vanaf links. Terug naar voren, de drukpomp bij de rem (weet niet of ik het goede woord gebruik) heeft 2 kabels waar op 1tje 12v komt als ik rem (neem aan dat dat goed is). Zekering zijn nog heel.
Waar begint nou de draad die naar de remlichten leidt? die 2 kabels van de pomp gaan in een kabelboom tot onder het dashboard en ik kan nergens vinden waar de boel naar achter geleid wordt. Ik heb de bekleding onder het stuur links al los gehad maar vind daar ook niets.
Iemand enig idee waar ik moet beginnen te zoeken?
Bvd - Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-09-2012 12:55 #117495
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Remlicht kabel begin?
Hoi Jeroen, Als ik jouw omschijving lees hebben we het waarschijnlijk niet over een Amazon of Katterug, welke wagen heb je. Vaak gaat de bedrading door de A stijl langs de voorruit omhoog. Bij de Amazon en Kat zit daar een connector waarvan de contacten vuil kunnen zijn. Misschien moet je eens mee beginnen, de verbindingen en zeker de massa aansluitingen. Een bedradingsschema kan je ook helpen met probleem oplossing.
Succes, Rob
Succes, Rob
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-09-2012 14:43 #117497
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Remlicht kabel begin?
Welke auto heb je(en motortype), ik denk dat je remlichtschakelaar kapot is.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-09-2012 15:14 #117498
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Remlicht kabel begin?
Dat dacht ik in eerste instantie ook aan Kevin, maar hij heeft 12 volt op een van de draden als hij de rem in trapt. Als dit inderdaad op de schakelaar gemeten wordt dan zou deze goed kunnen zijn tenzij hij een brug weerstand heeft over de contacten waardoor de spanning 0 kan worden als de lampen eraan hangen. Misschien toch iets om naar te kijken Jeroen. We weten nog niet welke wagen je hebt, misschien kun je de schakelaar even overbruggen en kijken wat er gebeurt. Bij de Amazon en Katterug is dit in elk geval mogelijk.
Groeten, Rob
Groeten, Rob
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-09-2012 15:55 #117500
door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Remlicht kabel begin?
Hij moet op beide draden 12v hebben dan, het is of een massaschakeling of een stroomschakeling.
Bij een massaschakeling staat er constant stroom op het onderdeel en word dmv een sensor de massa doorgeschakeld, deze sensor heeft (bijna)altijd maar 1 draad aangezien het huis van de sensor massa maakt.
Bij een stroomschakeling staat er constant massa op en word dmv een sensor de stroom doorgeschakeld, deze sensor heeft 2 draden.
Als hij 12v op de sensor heeft en hij trapt de rem in dan moet die doorgeschakeld worden naar het onderdeel in dit geval de remlichten.
De remlichtschakelaars willen wel eens kapot gaan vooral degene die op remdruk werken de b16, en b18 auto's.
Makkelijkste om te testen is om hem even door te lussen dus draadjes los halen en tegen elkaar houden dan moeten ze branden.
Bij een massaschakeling staat er constant stroom op het onderdeel en word dmv een sensor de massa doorgeschakeld, deze sensor heeft (bijna)altijd maar 1 draad aangezien het huis van de sensor massa maakt.
Bij een stroomschakeling staat er constant massa op en word dmv een sensor de stroom doorgeschakeld, deze sensor heeft 2 draden.
Als hij 12v op de sensor heeft en hij trapt de rem in dan moet die doorgeschakeld worden naar het onderdeel in dit geval de remlichten.
De remlichtschakelaars willen wel eens kapot gaan vooral degene die op remdruk werken de b16, en b18 auto's.
Makkelijkste om te testen is om hem even door te lussen dus draadjes los halen en tegen elkaar houden dan moeten ze branden.
- Jeroen Brouwers
- Elite lid
-
Minder
Meer
09-09-2012 20:29 #117508
door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Remlicht kabel begin?
nou, dank allemaal. ben ff in de zon vandaag maar al een boel te lezen.
Allereerst: ik heb een Duet uit 68, met een B18 motor. Ik ga de rest eerst eens goed lezen.
Allereerst: ik heb een Duet uit 68, met een B18 motor. Ik ga de rest eerst eens goed lezen.
- Jeroen Brouwers
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-09-2012 14:54 #117713
door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Remlicht kabel begin?
Het heeft even geduurd maar idd: als ik de 2 kabels doorlus met een draadje, dan branden de remlichten.
Kortom: de remlichtschakelaar is kapot. Dus zo eentje: www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...h=1&products_id=2344 . Dat is niet het druk-deel maar enkel het contact punt. zou dat al genoeg zijn?
Grt
Jeroen
Kortom: de remlichtschakelaar is kapot. Dus zo eentje: www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...h=1&products_id=2344 . Dat is niet het druk-deel maar enkel het contact punt. zou dat al genoeg zijn?
Grt
Jeroen