contactpunten/bobine PV444 ES

• G.J. van Woerden
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2012 11:18 #117463 door G.J. van Woerden
contactpunten/bobine PV444 ES is gemaakt door G.J. van Woerden
Mijn 444 (1954) wil niet aanslaan. De startmotor draait prima rond. Ik heb nu condensator en contactpunten vernieuwd. Ik ontdek net dat, als ik een controlelampje gebruik, dit blijft branden, terwijl de contactpunten gesloten zijn. (Het fibernokje komt helemaal vrij van de nokvolger). (controle lampje op bobine en --pool accu). Ook de bobine staat onder verdenking (6 volt), maar hoe kan ik een bobine doormeten, om te weten of die goed is?
Groeten,
Gert-Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-09-2012 11:40 #117464 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic contactpunten/bobine PV444 ES
Lampje moet branden als je contactpunten gesloten zijn.
Deze moet uitgaan als ze onderbroken zijn.
Staan ze wel goed afgesteld dus op +-0.4mm weet niet uit mijn hoofd wat het precies moet zijn voor een b4b?
Vonkt hij wel, en wat gebeurt er als je de oude condensator terrug zet, heb wel eens meegemaakt dat een nieuwe condensator kapot was...

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• G.J. van Woerden
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2012 12:58 #117465 door G.J. van Woerden
Beantwoord door G.J. van Woerden in topic contactpunten/bobine PV444 ES
Bedankt voor de snelle reactie., maar ik heb het even bij mijn Amazon gedaan en daar is het toch echt: OPEN--> AAN. Bij de katterug net weer gebrobeerd. Lampje bleef branden , zowel bij open als gesloten. Toen ik per ongeluk met een schroevendraaier beide contactpunten aanraakte, ging het lampje uit !!!!!!!!!!!!! Dus blijkbaar zit er op nieuwe contactpunten een of ander beschermlaagte,dat de stroom onderbreekt. Even schuren en Yes......lampje uit. Verdelerkap er weer op, starten en ja hoor: zij doet het weer.
Groeten,

Gert-Jan

• Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2012 20:43 #117509 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic contactpunten/bobine PV444 ES
Op nieuwe contactpunten zit bij mijn weten altijd een beschermlaagje wat je met wasbenzine kunt verwiijderen. Liever niet met schuren omdat je dan de hardere laag van de punten schuurt. Maar dit laatste weet ik niet zeker.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-09-2012 12:23 #117527 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic contactpunten/bobine PV444 ES
Fiber ringetje vergeten op de aansluiting van de verdeler? M.a.w. zit er een kortsluiting op de doorvoer van de stroomverdeler.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD