Revisie Startmotor

• Marc Schunck
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-07-2012 14:32 #116149 door Marc Schunck
Revisie Startmotor is gemaakt door Marc Schunck
Toen ik mijn Amazon kocht kreeg ik de startmotor er in delen bij. Ik heb nu alles ontvet maar zit nog met een paar onderdeeltjes die in de koektrommel zaten waarvan ik niet zeker weet of t een onderdeel is van de startmotoren waar t dan zou moeten zitten in t geheel, wellicht mis ik ook nog onderdelen? De tekening in Haynes vind ik niet duidelijk genoeg mbt tot de kleine delen vd startmotor.
Bijgaand een foto vd onderdelen, het gaat om een startmotor voor een Amazon B20B van 1969, ik heb bij de twijfelgevallen nummers gezet. 1 zijn 2 rubberachtige ringen, 2 een ring met een ruitmotief erin geprint, 5 zijn drie hele dunne ringetjes, 4 een iets dikkere ring. Wie heeft tips..

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-07-2012 20:56 #116205 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Revisie Startmotor
Aan de kant van de bendix komt een stalen ring
Aan de kant van de collector komt eerst een stalen ring en dan een kunsstof ring.

Dan komt het grote stalen eindstuk met de bronzen lager bus

Vervolgens een kunststof ring, stalen ring en als laatste de borgclip.
Over het asuiteinde komt een metalen kapje; zie op de foto dat je er twee hebt; eentje is voldoende.

• Marc Schunck
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
02-08-2012 09:48 #116241 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Revisie Startmotor
Bedankt Han! Ik heb de startmotor inmiddels opgebouwd en getest; Hij lag niet voor niets uit elkaar. De solenoid werkt maar een kant op, het tandwiel schiet niet terug. Gelukkig had ik nog een niet werkende 240 startmotor liggen. Er misten wat onderdeeltjes (ringetjes) van en er was een lange bout afgebroken. Ik ga nu van de 2 kapotte 1 werkende proberen te maken.
Wordt vervolgd.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD