Traag knipperlicht bij wat meer stroomverbruik

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2012 18:09 #114941 door Jeroen Visser (GAST)
Traag knipperlicht bij wat meer stroomverbruik is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Ik merkte vandaag dat mijn knipperlicht trager gaat knipperen als ik bv de lampen, blower en ruitenwisser aan heb. Dynamo is al van het nieuwere type. Is dit een teken dat de dynamo aan zijn einde geraakt of kan het wat anders zijn.

Hoor graag.

Groet Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• rene heersink
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
12-07-2012 12:24 #115638 door rene heersink
Beantwoord door rene heersink in topic Traag knipperlicht bij wat meer stroomverbruik

"Jeroen Visser" schreef:
Ik merkte vandaag dat mijn knipperlicht trager gaat knipperen als ik bv de lampen, blower en ruitenwisser aan heb. Dynamo is al van het nieuwere type. Is dit een teken dat de dynamo aan zijn einde geraakt of kan het wat anders zijn.

Hoor graag.

Groet Jeroen

ik had hetzelfde bij mijn 144. zodra ik op de rem trapte knipperde mijn knipperlichten een stuk trager. relais vervangen en het probleem was over. (bij mij zit hij onder het dashbord.)

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-07-2012 13:23 #115644 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Traag knipperlicht bij wat meer stroomverbruik
Is een bekend probleem bij Amazon en Kattenrug.
Er is niets mis met je dynamo of accu.
Dit probleem wordt veroorzaakt door de diverse overgangsweerstanden die in het elektrische circuit zitten.
Als je dit wilt verbeteren dan kun je je zekeringen en alle stekkertjes op het zekeringenkastje goed schoonmaken en insmeren met zuurvrije vasaline.
Vaak zit het probleem in het zekeringenkastje zelf; alle klinknagels doorsolderen is een oplossing (of het zekeringekastje vervangen).
Andere oplossing is een elektronisch knipperlichtrelais, die zijn minder gevoelig voor spanningvariaties.

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2012 07:58 #115665 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Traag knipperlicht bij wat meer stroomverbruik
Dank voor de reacties. Ga er binnenkort even naar kijken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD