Alarmlichten 164 werken maar aan 1 kant ?
- Ernest Zethof
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 08:58 #114864
door Ernest Zethof
Alarmlichten 164 werken maar aan 1 kant ? is gemaakt door Ernest Zethof
Mijn alarmlichten van mijn volvo 164 uit 1974 werken slechts voor en achter aan de bestuurderskant en doen het aan de bijrijderskant voor en achter niet. Knipperlicht werkt keurig links en rechts naar behoren, dus lampjes zijn goed. Dus een zekeringsprobleem is het niet, anders had niets het gedaan. Ik heb het overgangs dashboard en vermoed dat het het relais is wat misgaat. iemand ervaring en WAAR zit het relais ? Achter de schakelaar ergens of is het een relais onder de motorkap ? bedankt voor de info !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 09:46 #114865
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Alarmlichten 164 werken maar aan 1 kant ?
Zover ik weet kan het niet aan het relais liggen als de knipperlichten het wel doen, je hebt maar 1 relais voor dit alles (zit normaal onder het dashboard, bij de nieuwere wipschakelaars niet achter tegen de schakelaar zoals bij de oude). Ik verwacht dat het in de waarschuwingsschakelaar ligt, deze maakt bij ingeschakelde alarmlichten normaal een doorverbinding tussen links en rechts zodat dan alle twee aangestuurd worden en doet dit nu waarschijnlijk niet meer.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-06-2012 19:55 #114988
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Alarmlichten 164 werken maar aan 1 kant ?
Ik had dat probleem ook bij de amazon
De persoon die het ooit had ingebouwd had 1 van de 2 draden op de verkeerde kabel aangesloten.
1 tje ging naar de rechterkant, de ander naar de pulsdraad. Dus dan dopen ze het niet graag.
De persoon die het ooit had ingebouwd had 1 van de 2 draden op de verkeerde kabel aangesloten.
1 tje ging naar de rechterkant, de ander naar de pulsdraad. Dus dan dopen ze het niet graag.
23-06-2012 20:27 #114991
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Alarmlichten 164 werken maar aan 1 kant ?
Is vaak een massa probleem, kijk waar de draad zijn massa pakt en maak deze schoon, schroefje, oogje en weer vastztten
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate