Claxonschakelaar P1800S stuur

• Jeroen Rosengarten (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2012 20:26 #114266 door Jeroen Rosengarten (GAST)
Claxonschakelaar P1800S stuur is gemaakt door Jeroen Rosengarten (GAST)
Hallo,

Ik heb laatst een P1800S stuur via Ebay aangeschaft, echter zonder claxonschakelaar. Nu heb ik zelf wat ge-doe-het-zelfd en wonder boven wonder het werkt. Echter, ik kan de claxonring niet in het stuur drukken, want dan blijft dat ding loeien.

Weet iemand waar je zo'n schakelaar kunt vinden? Volgens mij is het onderdeelnr. 664478, alleen word ik dan naar een overdrive schakelaar doorverwezen.

Of is de schakelaar een onderdeel van de complete claxon kable met onderdeelnr. 665212/673478?

Ik hoor graag van jullie.

Gegroet,

Jeroen Rosengarten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2012 21:30 #114268 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Claxonschakelaar P1800S stuur
Dag Jeroen, welkom!
Ik heb nog een claxoncontact met frontplaat liggen, er zitten alleen veel barsten in het kunststof. Je mist zo te horen een veer die het contact weer losmaakt. Staat vast ook in het onderdelen-overzicht. Ik zal binnenkort kijken wat ik precies heb en een fotootje maken.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-06-2012 19:53 #114320 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Claxonschakelaar P1800S stuur
Hallo Jeroen,
onderdeelnr. 664478 is de claxonschakelaar voor de loud-tone claxon van de vroege 1800, deze had een extra apart te bedienen claxon. Deze schakelaar wordt door enkele aanbieders onterecht als overdriveschakelaar verkocht (die is niet meer te koop), maar is alleen als overdriveschakelaar te gebruiken na ombouw van de electrische installatie.
Wat jij zoekt is zover mij bekend niet meer nieuw te koop. Als ik het mij goed herinner heeft de claxonknop in het stuur zelf geen veer maar is er een veer om de claxonkabel die het contact op het einde van de kabel omhoog tegen de claxonknop drukt.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-06-2012 09:20 #114401 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Claxonschakelaar P1800S stuur
Dit zijn mijn claxon-onderdelen. De barsten zijn voor een groot deel met baby-olie te verwijderen/vullen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD