Alles lampjes dashboard flikkeren tijdens rijden

• Jeroen van Vugt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2012 08:56 - 28-04-2012 08:33 #113011 door Jeroen van Vugt (GAST)
Alles lampjes dashboard flikkeren tijdens rijden is gemaakt door Jeroen van Vugt (GAST)
Sinds enige dagen gaan tijdens het rijden soms alle lampjes op het dashboard kortstondig aan en direct weer uit. Ik heb een nieuwe dynamo in mijn 245 uit 75 zitten, dus het lijkt niet op een dynamoprobleem. Wat kan het zijn. Bijkomende kwestie is dat mijn aanjager er mee opgehouden is en ik schroeilucht rook. Kan iemand deze problemen duiden.
Laatst bewerkt 28-04-2012 08:33 door Jeroen van Vugt (GAST).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-04-2012 13:49 #113026 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Alles lampjes dashboard flikkeren tijdens rijden
Meet de laadspanning snel op! straks is de regelaar van de dynamo niet goed en staat de dynamo 19V te laden!
Massa dynamo ok?
Controleer uiteraard alle aansluitingen svp, ook de accupolen e.d.

Amazon Combi '66

• Jeroen van Vugt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2012 08:36 #113214 door Jeroen van Vugt (GAST)
Beantwoord door Jeroen van Vugt (GAST) in topic Alles lampjes dashboard flikkeren tijdens rijden
Dank voor de reactie. Ik heb de spanningsregelaar en koolstofborstels vervangen en de zekeringen met wd40 ingespoten. Dit lijkt te helpen. Ik ga komende dagen flink wat km maken dus dan zal ik merken of het probleem definitief is verholpen

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-04-2012 12:09 #113221 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Alles lampjes dashboard flikkeren tijdens rijden
Dan was het geen nieuwe dynamo?

Amazon Combi '66

• Jeroen van Vugt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2012 15:22 #113406 door Jeroen van Vugt (GAST)
Beantwoord door Jeroen van Vugt (GAST) in topic Alles lampjes dashboard flikkeren tijdens rijden
Het is weer zover. Na enige tijd zonder problemen veel KMS te hebben gemaakt, gebeurde het gisteren weer: alle lampjes aan en direct weet uit. Laagspanning nogmaals gecheckt: 13,6. Een beetje laag, maar niet vreemd. Ik weet het nu even niet meer. Iemand tips?

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-05-2012 11:04 #113469 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Alles lampjes dashboard flikkeren tijdens rijden
Heeft de 245 ook dimbare dashboardverlichting? Bij de Amazon en 140 serie wil de dimmer nog wel eens slecht contact maken. Die zou je kunnen vervangen of kunnen by-passen.

Wat heb je allemaal al gecontroleerd? Omdat 't om alle lampjes in het dashboard gaat zou ik sowieso de massaverbindingen goed nakijken, en de voedingsdraden vanaf accu tot lampjes.. alles wat je onderweg tegenkomt even nakijken.

1 voor 1 alles uitsluiten, dan moet je de oorzaak vanzelf tegenkomen..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Jeroen van Vugt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2012 09:31 #114999 door Jeroen van Vugt (GAST)
Dank voor de reacties. Het probleem blijft voortduren, en ik heb echt alles nagelopen. Zekeringkast, massaverbindingen,dynamo noem maar op. Opvallend: het gebeurt alleen als de overdrive aanstaat en de verlichting. Het lijkt niet gekoppeld aan het rijden op hoog vermogen: met caravan, alle lampen aan, elektrische koelbox op 12v aansluiting en volgas bergop veroorzaak ik geen knippering van alle lampjes. Het is dus niet logisch op te wekken. Nog enige zaken die wellicht van invloed zijn: fan doet het niet meer, mistlamp achter en ketekenplaatverlichting ook niet meer door breuk in kabel. Zouden deze zaken voor sluiting kunnen zorg, waardoor het geflikker (het juiste woord voor dit gedoe) plaatsvindt?

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-06-2012 16:52 #115176 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Alles lampjes dashboard flikkeren tijdens rijden

"Jeroen van Vugt" schreef:
Dank voor de reacties. Het probleem blijft voortduren, en ik heb echt alles nagelopen. Zekeringkast, massaverbindingen,dynamo noem maar op. Opvallend: het gebeurt alleen als de overdrive aanstaat en de verlichting. Het lijkt niet gekoppeld aan het rijden op hoog vermogen: met caravan, alle lampen aan, elektrische koelbox op 12v aansluiting en volgas bergop veroorzaak ik geen knippering van alle lampjes. Het is dus niet logisch op te wekken. Nog enige zaken die wellicht van invloed zijn: fan doet het niet meer, mistlamp achter en ketekenplaatverlichting ook niet meer door breuk in kabel. Zouden deze zaken voor sluiting kunnen zorg, waardoor het geflikker (het juiste woord voor dit gedoe) plaatsvindt?

Jazeker kan dat! Als het 'af en toe' gebeurt kan het inderdaad goed dat het door trilling e.d. soms sluiting maakt. Neem een dag de tijd en trek een paar nieuwe draden! (en haal de slechte weg, natuurlijk). Niet te lang mee wachten; ik lees toch regelmatig over oldtimers die door kortsluiting hun einde vonden..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Jeroen van Vugt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2012 21:06 #115330 door Jeroen van Vugt (GAST)
Dank voor je tips. Ik ga de slechte kabels vervangen. Heb ook een sterker spanningsregelaar van 14,6 v laten plaatsen. Nu is de standaardlaadsspanning ca. 14,2 en met volle belasting zakt hij niet onder de 12,4. Eens kijken wat dat doet. We komen er wel, langzaam.

• Jeroen van Vugt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2012 10:51 #116603 door Jeroen van Vugt (GAST)
Het is verholpen. Nu 3000 km gereden zonder problemen. Laatste acties: spannen riemen en hoofdstekker schoonmaken.
Nu hopen dat het niet meer terugkomt.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD