Wat is dit?

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 10:54 #111081 door Erik Ciesluk
Wat is dit? is gemaakt door Erik Ciesluk
Van het weekend bezig geweest om de achterkant van m'n Amazon uit te kleden, vanwege een hoop laswerkzaamheden. Ik was ooit al eens een tweetal (2-aderige) kabeltjes tegengekomen, waarvan ik geen idee had waar ze van waren. Nu zag ik eindelijk waar die kabeltjes vandaan kwamen:

Aan beide zijden in de auto, direct achter de 'B-stijl', zaten deze kunststof doosjes bevestigd. Per doosje komt er 1 kabeltje uit, met daarin 2 aders. Opvallend van de doosjes is dat ze rammelen als je ermee schudt.

Heeft iemand enig idee wat dit voor doosjes zijn? Het enige wat ik kan bedenken is dat het misschien ooit bij een alarmsysteem gehoord heeft, die afgaat op het moment dat de auto weggesleept wordt (onder een hoek gezet wordt). Maar dan zou ik weer niet weten waarom er twee van deze kastjes nodig zijn..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 21:47 #111107 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Wat is dit?
We weten allemaal dat Volvo altijd voorop heeft gelopen vwb veiligheid. In deze doosjes zitten de activators van de eerste uitvoering van de zgn "krockkuddar", later bekend geworden onder de naam .........(wie weet het?)
Deze doosjes zijn onderdeel van de allereerste uitvoering. Waarom het er twee zijn? Ze hielden al rekening met uitbreiding naar wat men later PIP noemde. Aan iedere kant eentje dus. :shock:

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 22:12 #111110 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Wat is dit?

"Jacques Smeets" schreef:
We weten allemaal dat Volvo altijd voorop heeft gelopen vwb veiligheid. In deze doosjes zitten de activators van de eerste uitvoering van de zgn "krockkuddar", later bekend geworden onder de naam .........(wie weet het?)
Deze doosjes zijn onderdeel van de allereerste uitvoering. Waarom het er twee zijn? Ze hielden al rekening met uitbreiding naar wat men later PIP noemde. Aan iedere kant eentje dus. :shock:

:D Ja ja. de Amazon stond bekend als veilige auto omdat ze een stukje stof over het stalen dashboard hadden geplakt, maar stiekem was de auto al voorbereid op SIPS airbags?? In die tijd hadden ze nauwelijks de ballon uitgevonden, laat staan een automatisch opblaasbare.. ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD