Dynamo vervangen, niet zeker of het de goeie is.

• Jeroen Steverink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 16:14 #110404 door Jeroen Steverink
Dynamo vervangen, niet zeker of het de goeie is. is gemaakt door Jeroen Steverink
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn dynamo vervangen, maar degene die ik erop heb gezet is niet precies hetzelfde als de oude voor wat betreft de aansluitpunten. Ik heb de kabels aangesloten zoals ze op de oude ook zaten, maar de nieuwe heeft nog 3 aansluitpunten over. Nou heb ik hem getest en hij laadt prima, maar ik heb niet genoeg verstand van de elektronica om te weten of het eigenlijk wel kan wat ik heb gedaan.
Ze zijn allebei van BOSCH, maar ik kan het typenummer niet meer lezen op de dynamo die ik er nu op heb gezet. De oude is een 0 120 400 605.
Wat ik me dus afvraag is hoe het zit met de spanningsregelaar. Ik weet niet of deze 2 wat dat betreft hetzelfde zijn.

Misschien dat iemand me op weg kan helpen?

Alvast bedankt!

Jeroen.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-02-2012 17:30 #110406 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Dynamo vervangen, niet zeker of het de goeie is.
Een gereviseerde van Bosch. Groene draad op de koolborstels, DF, heb ik ook zo. Dikke rode draad op de B+, de dubbele rode draad op +61. Is een 140 van 71-?
Je nieuwe dynamo heeft een extra B+ uitgang en een dubbele D-, plaatje uit de Porsche wereld: forums.pelicanparts.com/porsche- ... iring.html

• Jeroen Steverink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2012 13:19 #110423 door Jeroen Steverink
Beantwoord door Jeroen Steverink in topic Dynamo vervangen, niet zeker of het de goeie is.
Bedankt, duidelijk plaatje. Het is inderdaad een 142, maar uit '72. (was ik even vergeten te melden)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD