bij remmen gaan parkeerlichten aan
- Martijn Eilander (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2012 19:58 #110295
door Martijn Eilander (GAST)
bij remmen gaan parkeerlichten aan is gemaakt door Martijn Eilander (GAST)
Bij mijn amazon uit 69 gaan bij het remmen de parkeerlichten voor ook aan.
wat kan het probleem zijn?
groet, martijn
wat kan het probleem zijn?
groet, martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roel Jansen (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-01-2012 20:40 #110299
door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic bij remmen gaan parkeerlichten aan
Hallo Martijn,
Is het plotseling gekomen of heb je recent iets aan de bedrading gedaan? Remverlichting en parkeerverlichting hebben beide een eigen circuit over twee afzonderlijke zekeringen. En... Als de parkeerlichten stroom krijgen zouden de achterlichten en de kentekenplaatverlichting ook stroom moeten krijgen. Gaan die dan ook mee aan?
Grtz,
Roel
Is het plotseling gekomen of heb je recent iets aan de bedrading gedaan? Remverlichting en parkeerverlichting hebben beide een eigen circuit over twee afzonderlijke zekeringen. En... Als de parkeerlichten stroom krijgen zouden de achterlichten en de kentekenplaatverlichting ook stroom moeten krijgen. Gaan die dan ook mee aan?
Grtz,
Roel
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-01-2012 20:56 #110300
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic bij remmen gaan parkeerlichten aan
Hoi Martijn,
Dit ben ik al eens tegen gekomen. Je remlicht lampje is een "Duplex"lampje met twee gloeidraden. De eigenaar van de Amazon had er een single lampje in gezet waardoor de twee kontacten in de fitting werden door verbonden met het resultaat dat ook zijn licht aan ging als hij op de rem trapte. Misschien is het lampje verhaal bij jouw niet van toepassing, maar ik zou even kijken naar de kontacten in je achterlicht of een mogelijke sluiting in een van de connectors in je kabelboom.
Groeten, Rob
Dit ben ik al eens tegen gekomen. Je remlicht lampje is een "Duplex"lampje met twee gloeidraden. De eigenaar van de Amazon had er een single lampje in gezet waardoor de twee kontacten in de fitting werden door verbonden met het resultaat dat ook zijn licht aan ging als hij op de rem trapte. Misschien is het lampje verhaal bij jouw niet van toepassing, maar ik zou even kijken naar de kontacten in je achterlicht of een mogelijke sluiting in een van de connectors in je kabelboom.
Groeten, Rob
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-01-2012 22:01 #110302
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic bij remmen gaan parkeerlichten aan
Dit soort problemen is meeestal corrosie in de lamp-fitting en of stekker verbindingen/ massaprobleem.
Bij overgangsweerstand in de massaverbinding zoekt de stroom de weg van de minste weerstand.
Bij overgangsweerstand in de massaverbinding zoekt de stroom de weg van de minste weerstand.
- Martijn Eilander (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2012 07:29 #110304
door Martijn Eilander (GAST)
Beantwoord door Martijn Eilander (GAST) in topic bij remmen gaan parkeerlichten aan
Dag allen,
Dank voor de reacties voor zover.
Volgens mij gaat de kentekenverlichting niet aan, zal ik checken.
Heb niet aan de bedrading gezeten (is wel aan geknutseld door de vorige eigenaar is duidelijk te zien, lekkere warboel), maar wel de lanmpjes vd stadslichten gefixt (roest) dus misschien bestond het probleem al langer maar viel het probleem niet op omdat de lampjes het voor niet deden.
Ga de massakabels maar ns nalopen, ook aan de achterkant.
Groet, Martijn
Dank voor de reacties voor zover.
Volgens mij gaat de kentekenverlichting niet aan, zal ik checken.
Heb niet aan de bedrading gezeten (is wel aan geknutseld door de vorige eigenaar is duidelijk te zien, lekkere warboel), maar wel de lanmpjes vd stadslichten gefixt (roest) dus misschien bestond het probleem al langer maar viel het probleem niet op omdat de lampjes het voor niet deden.
Ga de massakabels maar ns nalopen, ook aan de achterkant.
Groet, Martijn