- Berichten: 694
knipperlicht / parkeerlicht P1800E
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
28-11-2011 12:33 #108351
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
knipperlicht / parkeerlicht P1800E is gemaakt door Arnold de Groot
Moet bij het knipperlicht / parkeerlicht van een P1800E het parkeerlicht boven of onder zitten, ik zie in folders twee varianten, welke hoort bij een model uit 1970?
Mijn parkeerlichten zaten boven, maar de ruimte in het gat is erg krap (te krap volgens mij), als ik ze onder plaats past de lamp wel goed. Het gat aanpassen is mogelijk maar ikwil het eerst wel graag zeker weten.
Klopt het met een eerdere discussie (citaat hieronder):
Deze discussie is wel aardig, het hangt er nl vanaf van welk bouwjaar de 1800 is.Jensens hadden "all whites" Amerikanen "all orange", gelukkig geen discussie.De Modellen in Europa van koehoorn bumpers voorzien, wit naar beneden.Ook de "S" wit naar beneden, nu wordt het interessant.De "E"en de "ES" modellen hebben in ieder geval de "whites up" oftewel wit naar boven.Voor diegenen die het interesseert kan ik een originele verkoopfolder van mijn '71 E laten zien om dit te bewijzen.Het enige model waar de geesten zich scheiden (?) is de B20 '69 met dubbele Stromberg carburateur.Hier houdt mijn kennis op en ik denk dat hij naar boven moet vanaf de B20 modellen.Ik zou enige bezitters kunnen bellen (Jan ?) maar wellicht dat er nog anders denkenden zijn.....
Mvg
Arnold
Mijn parkeerlichten zaten boven, maar de ruimte in het gat is erg krap (te krap volgens mij), als ik ze onder plaats past de lamp wel goed. Het gat aanpassen is mogelijk maar ikwil het eerst wel graag zeker weten.
Klopt het met een eerdere discussie (citaat hieronder):
Deze discussie is wel aardig, het hangt er nl vanaf van welk bouwjaar de 1800 is.Jensens hadden "all whites" Amerikanen "all orange", gelukkig geen discussie.De Modellen in Europa van koehoorn bumpers voorzien, wit naar beneden.Ook de "S" wit naar beneden, nu wordt het interessant.De "E"en de "ES" modellen hebben in ieder geval de "whites up" oftewel wit naar boven.Voor diegenen die het interesseert kan ik een originele verkoopfolder van mijn '71 E laten zien om dit te bewijzen.Het enige model waar de geesten zich scheiden (?) is de B20 '69 met dubbele Stromberg carburateur.Hier houdt mijn kennis op en ik denk dat hij naar boven moet vanaf de B20 modellen.Ik zou enige bezitters kunnen bellen (Jan ?) maar wellicht dat er nog anders denkenden zijn.....
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-11-2011 14:27 #108356
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic knipperlicht / parkeerlicht P1800E
Ja Arnold, je hebt het al aardig weergegeven, de E heeft de whits up, maar zelfs Volvo is hier niet consequent in geweest.
Als jouw wagen uit Amerika is gekomen, heeft hij sidelights (gehad) met oranje knipperlichten voor.
Bij mijn wagen zitten zitten ze boven omdat je ze dan ook beter ziet, maar up or down dat rekenen we beide goed
Als jouw wagen uit Amerika is gekomen, heeft hij sidelights (gehad) met oranje knipperlichten voor.
Bij mijn wagen zitten zitten ze boven omdat je ze dan ook beter ziet, maar up or down dat rekenen we beide goed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 694
28-11-2011 16:28 #108362
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic knipperlicht / parkeerlicht P1800E
Beste Ed,
Bedankt voor je reactie, op de down loads bij de documentatie had ik gezien dat de US wagens vol oranje lampen hebben, op mijn auto zaten al combinaties van parkeer/knipperlicht. Maar soms ga je aan alles twijfelen, ik ontdek meer wonderlijke keuzes aan de auto, hoewel dat meer te maken heeft met bezuinigen op rubber afdichtingen etc. De achterlichten zaten bijvoorbeeld met kit vast in plaats van de rubber rand over het stalen randje. Het parkeerlicht was overgens niet aangesloten. Als je een compleet niewe set besteld krijg je al een versie met parkeer/knipperlicht. Ik wil de parkeerlichten eigenlijk gewoon aansluiten en als dagrijlamp gebruiken.
Groet Arnold
Bedankt voor je reactie, op de down loads bij de documentatie had ik gezien dat de US wagens vol oranje lampen hebben, op mijn auto zaten al combinaties van parkeer/knipperlicht. Maar soms ga je aan alles twijfelen, ik ontdek meer wonderlijke keuzes aan de auto, hoewel dat meer te maken heeft met bezuinigen op rubber afdichtingen etc. De achterlichten zaten bijvoorbeeld met kit vast in plaats van de rubber rand over het stalen randje. Het parkeerlicht was overgens niet aangesloten. Als je een compleet niewe set besteld krijg je al een versie met parkeer/knipperlicht. Ik wil de parkeerlichten eigenlijk gewoon aansluiten en als dagrijlamp gebruiken.
Groet Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.