Kabelboom
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Momenteel liggen de kabels onder het tapijt maar dat vind ik meer een tijdelijke oplossing.
Kan iemand mij vertellen hoe de oorspronkelijke kabelboom naar achteren loopt naar de kofferbak?
Loopt hij via het dak, of loopt hij onderlangs? Wat moet ik allemaal loshalen om er makkelijk bij te komen? Of heeft er iemand anders een tip om mooi kabels te trekken.
Verder vroeg ik mij af waar jullie de kabels naar binnen laten komen voor de trekhaak en mistlamp achter. hebben jullie hiervoor een gat geboord of is er ergens een kier waar ze door naar binnen passen? Ik ben zelf niet zo'n voorstander van boren en dacht eraan om ze onder de auto door te lijden naar de motorruimte.
alvast bedankt voor jullie suggesties
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
- Joop Verhagen
- Senior lid
-
"Gerben Polder" schreef:
Ik ben geen expert, want de wagen waar ik momenteel mee bezig ben heeft niet eens een kabelboom (of, hij zit in een doos en niet in de wagen) maar als ik de boel bekijk loopt de boom normaal achter de linker raamstijl omhoog, loopt dan langs het dak naar achter en gaat bij de achterruit door het dubbele plaatwerk de kofferbak in. Netjes, maar niet makkelijk toegankelijk als je de hemel niet wilt verwijderen.
Klopt. We zijn nu onze amazon aan het restaureren en de bekabeling loopt zoals Gerben zei achter de linker raam stijl, achter de dak bekleding (hemel).
'65 Amazon
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Iemand een suggestie dan om het een beetje proffesioneler weg te werken?
Onder de deur zitten van die "doppen". Is het mogelijk die daarachter door te lijden, of zitten daar schotten?
Kan je ze daarna achter de platen bij de achterbank naar boven laten komen?
bvd
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Via je marktplaats advertentie zag ik dat je nog steeds info zoekt over hoe je je kabels naar buiten krijgt achter."Ronald Damme2" schreef:
Verder vroeg ik mij af waar jullie de kabels naar binnen laten komen voor de trekhaak en mistlamp achter. hebben jullie hiervoor een gat geboord of is er ergens een kier waar ze door naar binnen passen? Ik ben zelf niet zo'n voorstander van boren en dacht eraan om ze onder de auto door te lijden naar de motorruimte.
Ik heb zelf gewoon een gat geboord in de bodemplaat en gebruik gemaakt van een doorvoerrubber.
Je kunt een gat boren net naast/achter de verticale plaat (waar ook de slotvanger aan zit), daar waar die schuin afloopt naar de bodem. Op die manier zit het gat net achter die plaat en het achterpaneel.
Hopelijk is de uitleg zo duidelijk, anders kan ik nog wel even een foto maken van de bedoelde plek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Hoe heb jij je extra kabels naar de accu toe lopen? Mistlamp en dergelijke?
Bij mij komen ze bij de achterbank uit en vervolgens lopen ze onder de vloermatten naar voren om vervolgens achter die kartonnen schopborden naar boven te komen.
Ik heb inmiddels zoveel kabels lopen dat dit niet echt een goede optie meer is.
bvd