AMP tang aanschaffen
- Zon
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-10-2011 20:46 #107219
door Zon
AMP tang aanschaffen is gemaakt door Zon
Ik wil graag een AMP tang aanschaffen, vooor het maken van nette electrische verbindingen.
Maar de prijzen liggen uiteen van 5 euro tot 200 euro...
Nu heb ik het idee dat hier het wel uitmaakt welke je neemt (anders dan bij een multimeter).
Iemand suggesties voor een betaalbare en goede AMP-tang voor hobbymatig gebruik?
Overigens zag ik dat je nogal wat soorten tangen hebt, die sterk op elkaar lijken: krimptang, AMP-tang, etc.. Alleen de bek is anders.
Het gaat mij voornamelijk om het verbinden van 2 draadjes, via een buisje met plastic omhulsel. En soms oogjes aan een draadje maken. Hiervoor heb ik toch een AMP-tang nodig?
Maar de prijzen liggen uiteen van 5 euro tot 200 euro...
Nu heb ik het idee dat hier het wel uitmaakt welke je neemt (anders dan bij een multimeter).
Iemand suggesties voor een betaalbare en goede AMP-tang voor hobbymatig gebruik?
Overigens zag ik dat je nogal wat soorten tangen hebt, die sterk op elkaar lijken: krimptang, AMP-tang, etc.. Alleen de bek is anders.
Het gaat mij voornamelijk om het verbinden van 2 draadjes, via een buisje met plastic omhulsel. En soms oogjes aan een draadje maken. Hiervoor heb ik toch een AMP-tang nodig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel van den Berg
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-10-2011 21:58 #107226
door Marcel van den Berg
Volvo 121, 1962, B18A, in de onweerstaanbare kleur reebruin. Ondergaat thans een totaalrestauratie........
Beantwoord door Marcel van den Berg in topic AMP tang aanschaffen
Hallo Zon,
Voor het dichtknijpen van AMP-hulzen/oogjes/stekkertjes heb je een AMPtang nodig. Deze tangen heb je inderdaad in verschillende prijsklassen en dito kwaliteit- en luxe klassen. De duurdere hebben waarschijnlijk een krachtoverbrenging waardoor je met minder moeite meer kracht kan uitoefenen op het te knijpen hulsje. Als het alleen voor de hobby is zou ik de goedkoopste kiezen. Voor 5 euroos kan je geen buil vallen en als het toch niks blijkt te zijn zoek je als nog een duurdere uit.
De tangen met overbrenging werken wel het lekkers trouwens. Die gebruik ik zelf ook.
Succes.
Groet, Marcel
Electricien.
Voor het dichtknijpen van AMP-hulzen/oogjes/stekkertjes heb je een AMPtang nodig. Deze tangen heb je inderdaad in verschillende prijsklassen en dito kwaliteit- en luxe klassen. De duurdere hebben waarschijnlijk een krachtoverbrenging waardoor je met minder moeite meer kracht kan uitoefenen op het te knijpen hulsje. Als het alleen voor de hobby is zou ik de goedkoopste kiezen. Voor 5 euroos kan je geen buil vallen en als het toch niks blijkt te zijn zoek je als nog een duurdere uit.
De tangen met overbrenging werken wel het lekkers trouwens. Die gebruik ik zelf ook.
Succes.
Groet, Marcel
Electricien.
Volvo 121, 1962, B18A, in de onweerstaanbare kleur reebruin. Ondergaat thans een totaalrestauratie........
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-10-2011 23:10 #107229
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic AMP tang aanschaffen
Uit ervaring raad ik je sterk aan om 25 euro'tjes meer uit te geven en daarvoor een tang met een goede bek te kopen. Die herken je aan het feit dat ze wat breder zijn, ik schat 7 mm. Dit in tegenstelling tot de 5 euro tangen die net een milimeter dik zijn. Die gooi je na 5 hulsjes het liefst weg, net zoals de hulsjes zelf die na een week weer los hangen.
(misschien dat dit wat overdreven is, maar je begrijpt de boodschap vast wel).
Eventueel te bestellen bij bijv. Rick Donkers, www.rdae.nl , maar ik weet dat het in de meeste kleine electronica-zaakjes goedkoper kan.
(misschien dat dit wat overdreven is, maar je begrijpt de boodschap vast wel).
Eventueel te bestellen bij bijv. Rick Donkers, www.rdae.nl , maar ik weet dat het in de meeste kleine electronica-zaakjes goedkoper kan.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-10-2011 21:45 #107264
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic AMP tang aanschaffen
Ik gebruik een gelijkwaardige als onderstaande
www.rdae.nl/gereedschap/krimptangen/ly-4..._71/products_id/3118
het geld meer dan waard, ik gebruikte eerst die wegwerp tangen van de boerenbond, die zijn echt waardeloos.
Het verschil merk je echt als je een paar hulsjes hebt dichtgeknepen.
www.rdae.nl/gereedschap/krimptangen/ly-4..._71/products_id/3118
het geld meer dan waard, ik gebruikte eerst die wegwerp tangen van de boerenbond, die zijn echt waardeloos.
Het verschil merk je echt als je een paar hulsjes hebt dichtgeknepen.
- Zon
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-10-2011 09:21 #107268
door Zon
Beantwoord door Zon in topic AMP tang aanschaffen
Bedankt voor de reacties!
Inderaad, Je merkt pas of een tang goed is, na een paar keer gebruiken.
Van de buitenkant zien ze er allemaal hetzelfde eruit.
Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar ervaringen.
Inderaad, Je merkt pas of een tang goed is, na een paar keer gebruiken.
Van de buitenkant zien ze er allemaal hetzelfde eruit.
Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar ervaringen.
- v ramselaar
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2011 10:32 #107310
door v ramselaar
Beantwoord door v ramselaar in topic AMP tang aanschaffen
hallo
bij conrad mooi prijsje
voor geisoleerde schuifjes en oogjes de YYT 7 bestel nr 804096 € 29,99
voor ongeisoleerde schuifjes en oogjes de YYT 11 bestel nr 804070 € 29,90
george
bij conrad mooi prijsje
voor geisoleerde schuifjes en oogjes de YYT 7 bestel nr 804096 € 29,99
voor ongeisoleerde schuifjes en oogjes de YYT 11 bestel nr 804070 € 29,90
george