cilinderslot verwijderen uit contactslot?

• Arnold van Loon (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2011 19:04 #106387 door Arnold van Loon (GAST)
cilinderslot verwijderen uit contactslot? is gemaakt door Arnold van Loon (GAST)
Het contactslot van onze amazon B20 P130 uit 1969 kan niet meer in de stand van de stuurvergrendeling (stand 0)
Het is dus een contactslot aan de stuurkolom en werkt verder nog wel goed.
Op het forum is al uitvoerig aandacht besteed aan het uitbouwen van het contactslot.

Maar is het ook mogelijk om b.v. na uitbouw, het cilinderslot deel te verwijderen/te vervangen/te inspecteren?
Of is een totaal nieuw contactslot de enige mogelijkheid?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-09-2011 19:45 #106389 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic cilinderslot verwijderen uit contactslot?
Ik weet dat bij een amazon met het contactslot in de dash je de sleutel erin moet steken en een klein stukje moet draaien en dan met een dun puntig kort dingetje een pennetje in moet drukken. Dat pennetje kon je pas zien als je op je rug lag met een zaklantaarn in de aanslag. Zal voor jou contactslot niet anders zijn denk ik, voordeel is dat jij op de stoel kan zitten.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-09-2011 23:22 #106393 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic cilinderslot verwijderen uit contactslot?
Bij een stuurslot is dat heel anders,

Je zult de breekbouten (tegen diefstal bedoeld) met een klein beiteltje moeten verwijderen.Ook dient het stuur met een speciale trekker te worden verwijderd en het zwarte stuurkapje moet worden weggenomen.
Je zegt dat de blokkering van het stuur niet meer werkt.Ik zou de hele mogelijkheid tot blokkering verwijderen.Zo voorkom je,dat ,wat helaas al menigeen heeft moeten ondervinden,de auto in het stuurslot springt en er niet meer af gaat.Die kans loop je nu het niet meer goed functioneert.

Deze sloten werden standaard op een 69er amazon gemonteerd.Ze zijn bij mijn weten niet meer nieuw te koop.Een goed gebruikt slot is wel te vinden,maar daar hangt meestal wel een behoorlijk prijskaartje aan.

Als je een ander slot monteert ,zou ik niet meer voor breekbouten kiezen,maar voor gewone bouten.Breekbouten zijn voor eenmalig gebruik bedoeld.Ze moeten zo worden aangedraaid,dat de koppen eraf breken.Hierdoor wordt demontage door een dief moeilijk gemaakt.Dit geldt natuurlijk ook voor een te goeder trouw zijnde monteur.

Ik heb deze sloten al diverse malen gedemonteerd en gemonteerd.Als je wilt dat ik het doe, kun je contact met me opnemen

niek de boer 06 24231515

• Arnold van Loon (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2011 22:01 #106460 door Arnold van Loon (GAST)
Beantwoord door Arnold van Loon (GAST) in topic cilinderslot verwijderen uit contactslot?
Hallo,

Stuurslot gedemonteerd. Ging prima. Er is geen indrukpennetje, maar een borgpen. Deze heb ik uitgeboord.
Het cylinderslot verwijderen ging goed. Ook nu blijkt dat de 0-stand niet meer werkt. De rest van de standen wel.
Of ik de cylinder weer gangbaar kan maken naar de 0-stand weet ik niet. Ontvetten en weer invetten heeft in ieder geval niet geholpen.

Alles weer in elkaar gezet om toch te kunnen blijven rijden.

Dan nu de vraag: zijn de cylindersloten, zoals ik die heb verwijderd los te koop? Voor de duidelijkheid: het gaat om het stuurslot en niet om het dashbordslot.

Groet,

Arnold

• Marcel van Soest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-10-2011 22:14 #106461 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic cilinderslot verwijderen uit contactslot?
een jaar of 2 geleden was ons stuurslot vast komen te staan omdat de sleutel verkeerd om gebruikt was. Toen Bij Dries Bakkenes een tweedehands gehaald voor een zeer redelijke prijs. Werkt uitstekend en Dries had er toen zelfs 2 op de plank liggen, haalt deze standaard uit slopers. Ik zou hem eens bellen en niet verder rommelen en het zaakje vervangen.

• Arnold van Loon (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2011 08:57 #106831 door Arnold van Loon (GAST)
Beantwoord door Arnold van Loon (GAST) in topic cilinderslot verwijderen uit contactslot?
Hallo,

Slot (compleet) via de oldtimersloop verkregen voor een mooie prijs, 45,=, Ingebouwd en werkt weer prima.
Wel even een sleutel bij laten maken en afwachten hoe lang dit stuurslot meegaat :D

Bedankt voor alle reacties!

Arnold

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD