kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser
- Jos Krabbenborg
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2011 16:42 #105151
door Jos Krabbenborg
kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser is gemaakt door Jos Krabbenborg
Wanneer ik de ruitenwisser van mijn PV544 inschakel, dan gaat hij heel langzaam aan, gaat hij 1 keer rond en dan gaat de zekering erdoor.
Mijn vermoeden zegt dat het probleem zich dan voordoet in de ruitenwissermotor. Nu wil ik dit graag zeker weten. Heeft iemand dit al eens bij de benen gehad?
Hoor graag even.
Mijn vermoeden zegt dat het probleem zich dan voordoet in de ruitenwissermotor. Nu wil ik dit graag zeker weten. Heeft iemand dit al eens bij de benen gehad?
Hoor graag even.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-08-2011 20:12 #105156
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser
als je kijkt bij: ruitenwisser 2de snelheid, zie je dat ik ook zoiets gehad heb. Het was toen een slecht contact. Is al weer 2 jaar geleden en werkt nog steeds.
- Jos Krabbenborg
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2012 14:11 #115066
door Jos Krabbenborg
Beantwoord door Jos Krabbenborg in topic kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser
Ben na een tijdje weer eens met de ruitenwissermotor bezig. Heb nu alle aansluitingen schoongemaakt en goed vastgezet. Ik blijf hetzelfde probleem houden. Bij inschakelen gaat het heel even goed, maar na een paar bewegingen klapt de zekering er weer uit.
Wat zou de volgende stap moeten/kunnen zijn?
- kabels vervangen?
- motortje vervangen (dus hele dashboard eruit?)
- ?
Het komt er op neer dat er ergens teveel weerstand ontstaat. Maar de motor opzich werkt nog wel gewoon. Kan iemand mij helpen met vervolgstappen?
Groet Jos
Wat zou de volgende stap moeten/kunnen zijn?
- kabels vervangen?
- motortje vervangen (dus hele dashboard eruit?)
- ?
Het komt er op neer dat er ergens teveel weerstand ontstaat. Maar de motor opzich werkt nog wel gewoon. Kan iemand mij helpen met vervolgstappen?
Groet Jos
25-06-2012 21:34 #115098
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser
V= I X R Dus de weerstand in de electromotor zelf lijkt te hoog zodat de stroomsterke oploopt of hij is gewoon versleten.
In beide gevallen zou ik hem laten doormeten, is een rotklus om die ruitenwissermotor te demonteren....dus dat wil je wel zeker weten.
In beide gevallen zou ik hem laten doormeten, is een rotklus om die ruitenwissermotor te demonteren....dus dat wil je wel zeker weten.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-06-2012 21:47 #115102
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser
Hallo
Misschien gaan de asjes waar de ruitenwissers opzitten te zwaar kunnen soms ze erg vast zitten dit heb ik al vaker meegemaakt zowel bij een vw als mercedes
gr. Ronald
Misschien gaan de asjes waar de ruitenwissers opzitten te zwaar kunnen soms ze erg vast zitten dit heb ik al vaker meegemaakt zowel bij een vw als mercedes
gr. Ronald
- 02114-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-06-2012 21:50 #115103
door 02114-dummy
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Beantwoord door 02114-dummy in topic kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser
Weerstand is te laag, niet te hoog. (Kortsluiting). Daarom is I te hoog en klapt de zekering eruit.
Het product blijft namelijk 12 volt.
Het product blijft namelijk 12 volt.
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-06-2012 21:51 #115104
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser
Ed, gelukkig ben je huisarts, en geen elektrotechnicus... Als de (elektrische) weerstand hoger wordt zal de stroom afnemen. Als de mechanische weerstand echter toeneemt, waardoor de motor niet gaat draaien zoals gepland, dan kunnen er inderdaad vreemde dingen gebeuren. Kijk dat dus even goed na: alles even smeren met WD40 ofzo en er zeker van zijn dat alles soepel loopt.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-06-2012 22:06 #115109
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser
Probeer eerst de zekering, contacten aan het motortje en schakelaar en de aarde. Succes, Ben
- Jos Krabbenborg
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2012 17:30 #118109
door Jos Krabbenborg
Beantwoord door Jos Krabbenborg in topic kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser
Ik heb de motor er uiteindelijk maar "even" uitgehaald. De elektromotor van de ruitenwisser was versleten. Ze hebben hem opnieuw gewikkeld en schoongemaakt. Zoals de man bij het wikkelbedrijf zei; "dat kan ook niet anders, knetterversleten dat ding".
Was voor 80,- weer klaar. Dus goedkoper dan een ruilmotortje erin zetten. Loopt nu weer als een zonnetje!
PS. Dashboard eruit halen viel me niets tegen! had hem er met een uurtje uit, en met 2 uurtjes er weer in.
Was voor 80,- weer klaar. Dus goedkoper dan een ruilmotortje erin zetten. Loopt nu weer als een zonnetje!
PS. Dashboard eruit halen viel me niets tegen! had hem er met een uurtje uit, en met 2 uurtjes er weer in.
24-09-2012 18:37 #118110
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic kortsluiting bij inschakelen ruitenwisser
Liever de ofzo dan WD40. Dat smeert maar even en trekt daarna vocht aan. Losmaken met WD40 kan wel, daarna smeren met correct spul."Daan van Oosten Slingeland" schreef:
even smeren met WD40 ofzo
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl