spanningsregelaar
- Frans Franssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2011 23:32 #104429
door Frans Franssen
spanningsregelaar is gemaakt door Frans Franssen
Beste,
Ik heb een PV444 uit 1953. Deze is uitgerust met een 6 Volt gelijkstroom dynamo en bijbehorende spanningsregelaar. De spanningsregelaar is kapot; voortdurend hoor ik een relais tikken in de regelaar.
Nu wil ik enkel de spanningsregelaar vervangen, maar het is mij niet duidelijk wat ik moet aanschaffen. Zijn er zowel gelijkstroom als wisselstroom regelaars? Hoe zie ik het verschil? Of moet ik een electronisch type nemen?
Ik heb een PV444 uit 1953. Deze is uitgerust met een 6 Volt gelijkstroom dynamo en bijbehorende spanningsregelaar. De spanningsregelaar is kapot; voortdurend hoor ik een relais tikken in de regelaar.
Nu wil ik enkel de spanningsregelaar vervangen, maar het is mij niet duidelijk wat ik moet aanschaffen. Zijn er zowel gelijkstroom als wisselstroom regelaars? Hoe zie ik het verschil? Of moet ik een electronisch type nemen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04-07-2011 23:44 #104430
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic spanningsregelaar
De 6 volt regelaar is inderdaad gelijkstroom, steeds moeilijker te krijgen. netgecheckt in VOD niet meer
Heb jaren lang de 6 volts installatie op mijn Amazon gehad, heb al mijn onderdelen verkocht aan Gerben Polder.
Dynamo en spanningregelaar moeten op elkaar worden afgeregeld, je moet proberen je huidige regelaar te reviseren bij een bedrijf die nog 6 Volv spullen en regelbank hebben.
Welke regio woon je, ik ken een bedrijfje in Oosterbeek die het nog kan.
Heb jaren lang de 6 volts installatie op mijn Amazon gehad, heb al mijn onderdelen verkocht aan Gerben Polder.
Dynamo en spanningregelaar moeten op elkaar worden afgeregeld, je moet proberen je huidige regelaar te reviseren bij een bedrijf die nog 6 Volv spullen en regelbank hebben.
Welke regio woon je, ik ken een bedrijfje in Oosterbeek die het nog kan.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Frans Franssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2011 23:56 #104434
door Frans Franssen
Beantwoord door Frans Franssen in topic spanningsregelaar
Bedankt voor de reactie. Zelf woon ik in Steenbergen (Noord Brabant). Oosterbeek lijkt me wat ver.
Ik had niet gedacht dat het zo ingewikkeld zou zijn.
Ik had niet gedacht dat het zo ingewikkeld zou zijn.
- Dick . Peters (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
05-07-2011 10:11 #104439
door Dick . Peters (GAST)
Beantwoord door Dick . Peters (GAST) in topic spanningsregelaar
Goedemorgen.In Breda ligt er nog een al lang op de plank.En in goede staat.
Is ook niet zo ver van Steenbergen
Groet DickPeters.06 33744015.
Is ook niet zo ver van Steenbergen
Groet DickPeters.06 33744015.