richtingaanwijzer troubles, soms gaat rode lampje branden

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2011 23:25 #103997 door Jeroen Visser (GAST)
richtingaanwijzer troubles, soms gaat rode lampje branden is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
onderwerp box iets tekort om mijn probleem(pje) samen te vatten maar hier het hele verhaal:

met enige regelmaat gaat als ik richting aangeef het rode lampje (die tussen de temperatuurmeter en dagteller) branden ipv de richtingaanwijzer. Het gekke is dat het zo af en toe gebeurt. Als het rode lampje brand werken de knippers dus niet. Maar als ik gewoon blijf proberen te knipperen werkt het na verloop van tijd weer om vervolgens na een aantal dagen weer van vooraf aan te beginnen.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 23:39 #104001 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic richtingaanwijzer troubles, soms gaat rode lampje branden
Op dat moment zullen ook de ruitenwissers en de ventilator het niet meer doen,maar dit is misschien nog niet opgevallen.De oorzaak is de bovenste zekering in het zekeringenkastje.Deze maakt op dat moment niet goed contact.Schoonmaken en goed vastzetten.Deze zekering is lang niet overal te verkrijgen.Mocht hij stuk gaan,neem dan een 30 amp zekering van steen die langer is (zoals de andere zekeringen in het kastje ) en haal daar het metalen deel van af en maak dit op de korte dikke zekering door het metaal in het midden samen te buigen.Succes!

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2011 22:59 #104032 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic richtingaanwijzer troubles, soms gaat rode lampje branden
Als het niet de hoofdzekering is, dan is het de massa van de clignateurs (meestal vóór), gewoon even het schroefje losdraaien, schuurpapiertje erover. Overigens kun je de hoofdzekering ook hiermee opschuren, precies het raakvlak met de ronde uitsparingen/clips
Als ze heel langzaam gaan is je clignateur relais aan vervanging toe.

Succes

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Wim Rijlaarsdam
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 20:09 #107010 door Wim Rijlaarsdam
Beantwoord door Wim Rijlaarsdam in topic richtingaanwijzer troubles, soms gaat rode lampje branden
Bij mijn Amazon brandde ook het rode Ampere lampje als de richtingaanwijzers tevergeefs aangezet werden. De fan en de ruitenwissers deden het ook niet. Even in het Forum zoeken, daarna de hoofdzekering vervangen en alles werkt weer. Handig zo'n Forum!

• Zon
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
18-10-2011 21:06 #107013 door Zon
Ja inderdaad!

Die tip voor een vervanger van de kleine, korte zekering kende ik nog niet!

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-10-2011 23:37 #107023 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic richtingaanwijzer troubles, soms gaat rode lampje branden
Bij vochtig weer hebben we het regelmatig. Even een beetje vaseline erop en een stukje draaien voor goed contact!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD