Boutjes achterlichten 1800 S 1966
- Jan Willem Meisen
- Nieuw lid
-
Er is geen chroom in de gaatjes gelopen, als ik het goed heb gezien. bij het opnieuw verchromen.
Mijn vraag is: Kan het zijn dat er meerdere types armaturen zijn voor de 1800 S / ES/ E met verschillende boutgaatjes?
Klopt het dat de originele 4 boutjes UNC nummerdraad hebben en wel aanduiding 6-32 UNC?
Anders zal ik een passende tap moeten kopen op deze maten.
Bedankt voor de raad.
m.vr. gr.
Jan Willem Meisen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Jan Willem Meisen
- Nieuw lid
-
Bedankt voor je reactie. Bij nadere inspectie lijkt het er toch op dat er bij het opnieuw verchromen , ook chroom in de boutgaatjes gelopen is want de diameter is niet overal gelijk. Ik heb de leverancier gevraagd of ik het ene licht kan omruilen en dat is OK . Zo loop ik ook geen gevaar dat het opnieuw tappen voor de originele boutdiameter verkeerd kan gaan.
Met vr. groet,
Jan Willem
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"W.A.P. Meisen" schreef:
Hoi Rudi,
Bedankt voor je reactie. Bij nadere inspectie lijkt het er toch op dat er bij het opnieuw verchromen , ook chroom in de boutgaatjes gelopen is want de diameter is niet overal gelijk. Ik heb de leverancier gevraagd of ik het ene licht kan omruilen en dat is OK . Zo loop ik ook geen gevaar dat het opnieuw tappen voor de originele boutdiameter verkeerd kan gaan.
Met vr. groet,
Jan Willem
Heb je nieuwe units gekocht, of de jouwe laten verchromen? Zoja, waar heb je dat gedaan en wat kost dat?
- Jan Willem Meisen
- Nieuw lid
-
Ik had opnieuw verchroomde gekocht en kan je helaas niets adviseren. daarin.
Jouw wagen heb je toch laten zien op de P1800 dag in Arnhem pas geleden? Zeer mooi geslaagd!
gr. Jan Willem
Heb het niet zo op Lucas, voor mijn 6 volt dynamo van de '61 Amazon had ikaltijd een gereviseerde in de kofferbak liggen.
Overigens, de bijnaam van Lucas is jullie bekend ?.....King of Darkness....
Als je met Lucas zeker wil weten om met licht thuis te komen ...zorg voor zonsondergang te arriveren.
Leuk, hoor het wel als je een tapje nodig hebt
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Gelukkig zijn veel electrische onderdelen op onze oude Volvo's van Bosch, vooral de eenvoudigere zoals de lampen zijn vaak van Lucas. Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.