- Berichten: 6
Claxon 1800 ES
- Nico Deputter
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2011 21:16 #102686
door Nico Deputter
Claxon 1800 ES is gemaakt door Nico Deputter
De claxon van de ES gaat niet meer. Wordt volgens mij gestuurd via relais links in motorruimte. Je hoort de relais schakelen als je op de claxonring van stuur drukt maar claxons gaan niet. Op de gele draad die van relais naar claxon gaat krijg je ook geen stroom? Normaal zou dit toch moeten? Kan iemand helpen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-05-2011 08:40 #102695
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Claxon 1800 ES
En de voeding naar het relais? wel 12V? Claxon zelf wel goed?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
09-05-2011 09:30 #102697
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Claxon 1800 ES
Omdat er twee claxons (claxi? claxae?) nu ineens niet meer werken verwacht ik dat er iets mis is met het elektrische deel wat door beide gebruikt wordt: dus bijvoorbeeld een loszittende voedingsdraad (of juist aardedraad) of het relais zelf. De kans dat beide toeters tegelijk stuk gaan lijkt me heeeel erg klein.
Om bij stap 1 te beginnen: is de zekering nog goed?
Om bij stap 1 te beginnen: is de zekering nog goed?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nico Deputter
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 6
09-05-2011 21:52 #102722
door Nico Deputter
Beantwoord door Nico Deputter in topic Claxon 1800 ES
Zekering gecontroleerd en is ok staat op positie 6 in kastje
Heb gisteren ontdekt dat er op het relais drie draden aangesloten zijn
Bruine draad die stroom geeft en tegelijk met draad voor relais achterlichten naar zekering 6 gaat.
Gele draad die naar de claxons gaat
Zwarte draad die volgens mij en volgens schema naar het stuurwiel gaat voor de claxonschakelaar.
Ik dacht dat deze draad direct door de stuurstang ging en dan naar relais maar dit is niet het geval.
Dit is wel een Amerikaanse versie en heb me bij gebrek aan anders gebaseerd op een elektrisch schema van een P1800E van 1971. Zit er misschien nog ergens anders een relais?
thanks voor de hulp
Nico
Heb gisteren ontdekt dat er op het relais drie draden aangesloten zijn
Bruine draad die stroom geeft en tegelijk met draad voor relais achterlichten naar zekering 6 gaat.
Gele draad die naar de claxons gaat
Zwarte draad die volgens mij en volgens schema naar het stuurwiel gaat voor de claxonschakelaar.
Ik dacht dat deze draad direct door de stuurstang ging en dan naar relais maar dit is niet het geval.
Dit is wel een Amerikaanse versie en heb me bij gebrek aan anders gebaseerd op een elektrisch schema van een P1800E van 1971. Zit er misschien nog ergens anders een relais?
thanks voor de hulp
Nico
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-05-2011 21:57 #102723
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Claxon 1800 ES
De Amerikaanse 1800ES'en zijn allemaal in Zweden gebouwd, het bedradingschema kun je vinden bij de documentatie. Ander geef me een PB met je email dan scan ik hem voor je.
Er zit toch wel enig verschil tussen de E en de ES, graag bouwjaar vermelden
Er zit toch wel enig verschil tussen de E en de ES, graag bouwjaar vermelden
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





