Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd

• Herman Verhoog
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2011 17:18 #101355 door Herman Verhoog
Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd is gemaakt door Herman Verhoog
Hallo, ik heb me zojuist op dit forum aangemeld, omdat ik een probleem heb met mijn Volvo Amazon.
Sinds vorige week start hij af en toe niet meer. Dat wil zeggen: Ik start de auto, rijd een kilometer of 5, zet hem af, kom 5 minuten later weer terug en hij start niet. Een andere keer zijn we gaan bowlen, dus na ruim een uur de auto weer in, en hij start niet.
Hij start niet: Ik doe de sleutel in het contact, zet hem op contact (dus draai hem door totdat de lampjes beginnen te branden), wacht een paar seconden totdat ik hoor dat het gas is geactiveerd (ofzo), draai de sleutel verder om hem te starten en hij valt uit. De ene keer werd de startmotor nog aangestuurd, de andere keer niet. De stroom valt gewoon compleet uit, geen prik meer op de koplampen, helemaal niks, alsof er geen accu inzit.
Auto aangetrokken en gestart, doet het weer. Daarna auto afgezet en weer proberen te starten met sleutel, doet het gewoon. Dag ofzo later weer gestart, geen probleem, willekeurig tijdstip later geeft de auto hetzelfde probleem.
De auto rijdt op gas en benzine. Start normaal gesproken altijd goed op zowel gas als benzine, maar staat standaard op gas.
We hebben deze auto nu bijna 2,5 jaar en dit probleem nog nooit eerder gehad. Heeft vrijwel altijd goed gereden. Hopelijk kan iemand me vertellen waar ik eventueel naar moet zoeken of wat ik kan uittestten.

Bij voorbaat dank.

Maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2011 17:50 #101356 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd
Zitten de accukabels goed vast.Ook de min kabel aan de carrosserie op het schutbord .Zitten de draden aan het contactslot goed vast.Dashboardslot of stuurslot.Zitten de draden aan de startmotor goed vast 1 dikke rode van de accuplus en 2 redelijk dikke zwarte die naar het contactslot en de dynamo lopen.Deze zitten bij elkaar.Succes

• Bart Dirven (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2011 18:30 #101358 door Bart Dirven (GAST)
Beantwoord door Bart Dirven (GAST) in topic Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd
Ik zou de zekeringen in de zekeringkast, en dan aansluitingen van de stekkertjes erop eens controleren op corrosie. Slechte contacten op deze plaats geven de vreemdste storingen.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2011 18:51 #101360 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd
Of het startrelais dat op de startmotor zit blijft hangen? Een klap erop met een hamersteel wil dan nog wel eens helpen.
Maar dat is natuurlijk een tijdelijke oplossing, ander startrelais of complete startmotor .

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2011 19:12 #101361 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd
Bij de rit naar Moskou in 2000 hadden we ook zo'n probleem met een Amazon, bleek een scheur in de verdeelkap te zitten.
Ik denk tevens aan een massa, bv van de motor naar het chassis of de grote ronde zekering, even schuurpapiertje erover. Verdeelkap en bougie kabels controleren, ben benieuwd

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-03-2011 02:26 #101366 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd
Accu al getest? :P
Klinkt als een slecht kontact met flinke overgangsweerstand, sluit me dus bij N.M.de Boer aan

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-03-2011 06:41 #101367 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd
om het rijtje van mogelijke oorzaken aan te vullen: je elektronische
ontsteking, als die er is, is defect; geeft dezelfde verschijnselen als gemeld,
nu eens wel starten, dan weer niet,

zie ook eens bij

Elektronische ontsteking Velleman, vraag en waarschuwing?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD