relais Volvo Duett

• 05807-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 20:51 #100930 door 05807-dummy
relais Volvo Duett is gemaakt door 05807-dummy
Ik ben een Duett aan het restaureren uit 1962.
Omdat ik de voorkant heb voorzien van nieuwe verlichting incl. bedrading heb ik een soort kabeldoos geplaatst ipv de bekende stekkerverbinding.
Bij het aansluiten kwam ik tot ontdekking dat ik op het aansluitblok 2 bruine draden had. 1 van deze draden is voor de claxon, dat weet ik.
Omdat ik ook mistlampen heb gemonteerd wil ik deze graag aansluiten op een realais.
Op het schutbord zitten echter al 3 relais , 2 blokjes in een voetje ( zijn ook onderling verbonden)en 1 ronde. Daarnaast is er nog een stenen weerstand gemonteerd( voor de kachelschakelaar?)
In de ruimte waar ik werk staat nog een duett, daar zit alleen het ronde relais gemonteerd.
Ik heb het Duett schema erbij gehad maar kan er niet goed wijs uit worden.

Zou het mogelijk zijn dat deze schakeling bedoeld is voor een combinatie van verlichtingen( grootlicht, stadslicht, mistlampen, breed/verstralers) of zoiets?
Eigenlijk wilde ik de mistlampen schakelen met een extra relais vanuit de stadslichten met een directe, apart gezekerde, draad vanaf de accu.
Nu weet ik het even niet meer!
Wie helpt?
Ab de Ruiter Dokkum
abduett@knid.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2011 00:36 #100935 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic relais Volvo Duett
Ik zou de mistlampen gewoon op een eigen relais zetten, je kunt hem via het contactslot laten lopen maar dan moet je even opletten.
Het electrisch systeem van de 123 GT of 164 >' 71 heeft deze schakeling al, heb ik gekopieerd.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD