Zekering #15 245 '81

• Robin Moesbergen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2011 20:38 #100366 door Robin Moesbergen (GAST)
Zekering #15 245 '81 is gemaakt door Robin Moesbergen (GAST)
Bij mijn Volvo 245 uit 1981 blijft zekering nummer 15 (voor stadslicht LV linkerachterlicht en kentekenplaatverlichting) doorbranden. Dit gebeurd niet meteen maar na een tijdje rijden (soms 5 min. soms een half uur en soms nog langer.)
Ik heb de bedrading naar de kentekenplaatverlichting al opnieuw getrokken.
Ook heb ik zwaardere zekeringen geprobeerd (18 amp en 25 amp.) maar ook die branden door.
Ook heb ik een andere (2de hands) knipperlicht unit LV (met ook het stadslicht gedeelte) vervangen.
Het mechanisme waar het linkerachterlampje in zit heb ik ook al voor een andere vervangen.
Als de zekering doorbrand gebeurd dit spontaan (zonder dat ik rem o.i.d.)
Soms gaat het normale licht wel even "flikkeren" voordat de zekering doorbrand.
Als de zekering nog heel is gebeurd het soms dat als ik rem, heel even het "er is een lampje kapot" signaal aan op het dashboard.
Als de zekering doorgebrand is blijft dit lampje, als ik mijn verlichting aan heb, natuurlijk branden.

Wie weet waar het probleem kan zitten en kan mij hierbij helpen?

Groetjes Robin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-02-2011 22:47 #100368 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zekering #15 245 '81
Kun je bij de zekeringkast niet de bedrading van Links omdraaien met Rechts. Theoretisch zou dan de andere zekering klappen en dan weet je zeker dat het in de bedrading zit. Dan zit er niets anders op dan alle verbruikers die op die zekering zit een voor 1 te laten werken en dan kijken wanneer de zekering klapt.

• Robin Moesbergen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2011 22:10 #100434 door Robin Moesbergen (GAST)
Beantwoord door Robin Moesbergen (GAST) in topic Zekering #15 245 '81
Het is me gister uiteindelijk gelukt de kortsluiting eruit te krijgen :D

Eerst geprobeerd het stekkertje van de kentekenplaat verlichting eraf te halen, dit hielp niet want de zekering klapte weer na een paar minuten. daarna het volgende stekkertje eraf gehaald en gekeken wat het nu niet meer deed. Tot mijn verbazing deed alles het nog (stadslicht LV, LA achterlicht en de kentekenplaat verlichting.) Heb er ondertussen al weer een paar honderd kilometer op zitten en de zekering (8amp :) ) blijft gewoon heel!!

Ik vermoed dat er door een vorige eigenaar een draadje bij getrokken is, en dat die draad nu ergens ligt te rammelen tegen de carosserie...
Maar mijn probleem is in ieder geval verholpen!!

Groetjes Robin