motor B20 wissel en nu niet starten
- Arnold Meulenbelt (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-11-2010 14:41 #97951
door Arnold Meulenbelt (GAST)
motor B20 wissel en nu niet starten is gemaakt door Arnold Meulenbelt (GAST)
Beste mede liefhebbers, ik heb de volgende uitdaging aan de hand.
Ik heb mijn B20 gewisseld voor een exemplaar met minder km. Versnellingbak is hetzelfde.
Alles weer goed aangesloten (denk ik).
Als ik het contact er nu opzet, lijkt alles goed. ruitenwissers doen het, lampjes op dachboard doen hun best.
Maaaaaaar zodra ik de sleutel omdraai....Hoor ik wel dat de startmotor spanning krijgt (klik) maar dan is alles stil..........
Het duurt dan even voordat ik weer spanning op het contact heb maar naar +/- 5 min. herhaald zich dit.
Ik heb spanning op alleen de startmotor gehad en dan hoor ik een boel geklik maar hij gaat niet "rond".
De startmotor was altijd goed.
Als ik de auto in de versnelling zet en duw dan draait de "fan" dus het blok draait "vrij".
Geef mij aub tips wat dit is?????
Ik heb mijn B20 gewisseld voor een exemplaar met minder km. Versnellingbak is hetzelfde.
Alles weer goed aangesloten (denk ik).
Als ik het contact er nu opzet, lijkt alles goed. ruitenwissers doen het, lampjes op dachboard doen hun best.
Maaaaaaar zodra ik de sleutel omdraai....Hoor ik wel dat de startmotor spanning krijgt (klik) maar dan is alles stil..........
Het duurt dan even voordat ik weer spanning op het contact heb maar naar +/- 5 min. herhaald zich dit.
Ik heb spanning op alleen de startmotor gehad en dan hoor ik een boel geklik maar hij gaat niet "rond".
De startmotor was altijd goed.
Als ik de auto in de versnelling zet en duw dan draait de "fan" dus het blok draait "vrij".
Geef mij aub tips wat dit is?????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-11-2010 15:18 #97953
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic motor B20 wissel en nu niet starten
Startmotor nu niet meer goed? Tikkie geven?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
15-11-2010 15:27 #97955
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic motor B20 wissel en nu niet starten
Heb je de massakabel van het chassis naar het blok weer goed vastgezet?
Dit lijkt erop dat er geen fatsoenlijke stroom kan lopen.
Check anders ook even de accupolen, zitten deze goed vast?
Dit lijkt erop dat er geen fatsoenlijke stroom kan lopen.
Check anders ook even de accupolen, zitten deze goed vast?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-11-2010 16:36 #97961
Beantwoord door Arnold Meulenbelt (GAST) in topic motor B20 wissel en nu niet starten
Massa kabel van startmotor naar chassis is als nieuw en grondig ontvet (ook het chassis).
Ik heb nu een schroevendraaier tussen de startmotor polen gezet en nu draait hij wel rond.
Maar hij start nog niet. met spuitje een beetje benz. in de carb gespoten maar geen leven in te krijgen.
Ik heb nu een schroevendraaier tussen de startmotor polen gezet en nu draait hij wel rond.
Maar hij start nog niet. met spuitje een beetje benz. in de carb gespoten maar geen leven in te krijgen.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-11-2010 17:05 #97962
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic motor B20 wissel en nu niet starten
"startmotor draait rond": alleen de startmotor of ook de motor zelf? (startmotor kan ook draaien zonder met de vertanding van het vliegwiel in te slaan). Als motor ook draait: ontsteking (op)nieuw geplaatst na de ombouw? Dan ontsteking mischien niet op de juiste tijd of zelfs op BDP 4e ipv 1e cylinder daar bij 4-takt twee keer BDP bij 1 ontstekingsomwenteling. Bougiekabels en bobinekabel juist aangesloten? Mischien toch de startmotor verkeerd aangesloten? Ik vind het namelijk vreemd dat je +- 5 minuten moet wachten tot je weer stroom op het contact hebt (eventueel accuprobleem?). Veel succes bij het zoeken.
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-11-2010 17:12 #97963
Beantwoord door Arnold Meulenbelt (GAST) in topic motor B20 wissel en nu niet starten
Startmotor draait en motor draait ook, dus dat is ok.
Ontsteking komt van dit blok en ik heb hem zo aan de praat gehad maar dit is wel iets wat ik nog moet nakijken.
bougiekabels zitten goed en bobinekabel ook.
Startmotor reageerd nu goed. ik hoef niet meer te wachten voor contact.
Eigenlijk alleen nog starten........
Ontsteking komt van dit blok en ik heb hem zo aan de praat gehad maar dit is wel iets wat ik nog moet nakijken.
bougiekabels zitten goed en bobinekabel ook.
Startmotor reageerd nu goed. ik hoef niet meer te wachten voor contact.
Eigenlijk alleen nog starten........
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-11-2010 17:35 #97964
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic motor B20 wissel en nu niet starten
"ontsteking komt van dit blok" betekend dat ze eruit was? Dan zou ik hier zoeken:
- vonk aanwezig bij boegie? indien ja: zie 1) indien nee: zie 2)
1) motor op BDP van 1e cylinder: rotor staat naar punt 1e cylinder?
2) kabeltje ontsteking-bobine in orde? middenstift verdelerkap nog aanwezig?
En nog diverse andere moeglijkheden (waarvan bougiekabels en bobine dus onwaarschijnlijk)
- werkt de benzinepomp? (de motor zou indien het electrische deel in orde is eigenlijk al met de "directe inspuiting" iets moeten doen)
- vonk aanwezig bij boegie? indien ja: zie 1) indien nee: zie 2)
1) motor op BDP van 1e cylinder: rotor staat naar punt 1e cylinder?
2) kabeltje ontsteking-bobine in orde? middenstift verdelerkap nog aanwezig?
En nog diverse andere moeglijkheden (waarvan bougiekabels en bobine dus onwaarschijnlijk)
- werkt de benzinepomp? (de motor zou indien het electrische deel in orde is eigenlijk al met de "directe inspuiting" iets moeten doen)