Spiraalafschermkabel bobine naar contactslot

  • André de Reus
  • André de Reus's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Al 55 jaar Volvo liefhebber en gebruiker
Lees meer
22-10-2010 20:57 #97212 door André de Reus
Spiraalafschermkabel bobine naar contactslot is gemaakt door André de Reus
In mijn P1800S komt van onder de motorkap vanaf de bobine een keiharde spiraalbeschermingskabel die volgens mij op het contactslot moet zijn aangesloten. In mijn geval is de kabel los van het contactslot en beschadigd de stroomdraad die vanaf de bobine door die spiraal loopt naar het contactslot. Mijn vraag is: Kan ik die knoertharde en niet te bewerken spiraalkabel verwijderen en de inwendige stroomdraad vervangen voor een 'normale' deugdelijke kabel?
Hartelijk dank voor jullie reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2010 21:36 #97216 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Spiraalafschermkabel bobine naar contactslot
De stalen spiraal hoort normaal aan beide uiteinden vastgeklonken te zitten. Het enige doel ervan is diefstalbeveiliging (tegen het film-cliché "autodiefstal en dan starten door de kabeltjes aan contactslot los te trekken en de contacten van hand te verbinden ipv met het contactslot"). Verwijderen kan dus zonder meer, wordt ook gedaan als men de originele bobine door een ander soort bobine wil vervangen (de originele zijn erg duur en niet in moderne hoogspanningsvariant te krijgen).

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.