temperatuurmeter voeler kort en lang

Lees meer
12-10-2010 08:30 #96838 door Yvan Veninga (GAST)
temperatuurmeter voeler kort en lang is gemaakt door Yvan Veninga (GAST)
In het weekend besloot ik mijn temperatuurmeter (groen-rood) die al enige tijd niets meer aangaf te vervangen voor die van mijn sloopauto (groen-wit). Op het allerlaatste moment bleken de voelers ongelijk lang en paste de lange voeler niet diep genoeg in het motorblok. Nu heb ik een paar vragen;
- welk type/ kleuren horen er in welke modellen? de groen wit groen wit gestreepte en de groen groen rood gekleurde. En wat vreemd dat die blokken ongelijk zijn; uit '65 een B18D en uit '67 een B18A.
- kun je de voeler afzagen (zodat hij wel past) of zit hier vloestof in.
- op internet zie ik alleen afbeeldingen van lange voelers aan beide gekleurde meters, zijn de korte ook op beide kleuren toegepast?
- is er een ander gat in het blok met een loze bout onder bereik van de kabel waar de lange voeler wel in past?

:?: :?: :?:




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2010 12:28 #96847 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic temperatuurmeter voeler kort en lang
De lengte van de voeler maakt denk ik niet uit; zolang hij mechanisch past is dit geen enkel probleem.
De ene temp meter werd oorsponkeljik toegepast op de B18; de ander op de B20; maar zoals gezegd zijn ze onderling uitwisselbaar.

Afzagen van de voeler moet je nooit dan want dan is de boel echt kapot!
Voordat je de voelr inbouwt even de werking controleren. Hang de voeler in een pannetje met koeken water; bovenaan de rand van de meter staat een schaalverdeling in graden. Dan weet je zeker of de meter die je gaat plaatsen nog goed is.

Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2010 13:30 #96851 door Yvan Veninga (GAST)
Beantwoord door Yvan Veninga (GAST) in topic temperatuurmeter voeler kort en lang
Het mij ook niet uit hoe lang de voeler is maar ik krijg hem er maar tot de helft in, vandaar dat ik me afvroeg of de blokken ongelijk zijn? Ik heb ze inderdaad getest door er even een vlammetje onder te houden..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2010 19:00 #96938 door Yvan Veninga (GAST)
Beantwoord door Yvan Veninga (GAST) in topic temperatuurmeter voeler kort en lang
Misschien dat er nog iemand antwoord kan geven op de openstaande vragen.
De hieronder weergegeven temperatuurvoeler past dus níet want ca 2 cm te lang:
Bijna 6 cm lang vanaf bk. zeskant, smalste deel diameter 8.3mm, brede deel 10.2mm,
(misschien ook leesbaar op de foto)

Ik begrijp dat de meter met het rode vlakje vooral op de B20 voorkomt?
Dan moet ik dus eigenlijk een groen witte zoeken...


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.