ontstekins(?)problemen b20f injectie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2001 21:39 #57746 door
Ik krijg mijn motor niet goed afgeregeld, de ontsteking(?) doet vreemd.Zelfs tijdens het accelereren, het rijden én dus zeker ook stationair, slaat mijn motor 'spontaan' een paar toeren over, zodat hij heel even volledig wegvalt, maar toch bijna nooit ook echt stilvalt. Ik heb al nieuwe ontstekingsonderbrekers (oo)geplaatst, mijn krijg de motor niet lekker draaiend. Het beste, maar ook nooit echt goed, draait hij bij oo-afstand 0,6 - 0,7 mm (ik dacht dat het 0,4 - 0,45 mm moest zijn) en een beetje(ahum) te veel voorontsteking zodat ik hem in koudstand moeilijk over zijn compressiepunt heen krijg.Als hij dan toch eens(!) goed draait (na weer een afstelpoging) is dat ook maar voor 50 km, dan begint de motor eerst weer heel af en toe in te houden, om dan 50 km verder weer helemaal de mist in te gaan...Heb ondertussen ook al benzineleidingen en benzinetank gereinigd.Weet iemand raad???Of... weet iemand waar ik mijn auto goed(!) kan laten afstellen, bij een vakman - specialist, liefst zuid-nl of belgië. Ik ben wel clublid maar wacht liever niet tot de volgende Groetjes, wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2001 15:17 #57968 door
Beantwoord door in topic ontstekins(?)problemen b20f injectie
In het zuiden ken ik niemand maar in Monster zit Jan Ooms Classics, 0174-212799. Hij weet zeer beslist waar 'ie over praat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2001 21:43 #57967 door
Beantwoord door in topic ontstekins(?)problemen b20f injectie
Beste Wim,De afstelling van de B20 E/F motoren is op zich niet zo moeilijk, maar vereist wel de juiste spullen.De functies van de controle unit kan worden gecontroleerd door een Boschkastje.Het P 1800 Register organiseerd al enige jaren afsteldagen speciaal voor de injectie, we kunnen dan beschikken over twee van deze kastjes die de weerstandencontroleerd zoals dit beschreven staat in het groene werkplaats handboek van Volvo.De volgende is 7 april in Leiderdorp, hiervoor moet je wel van te voren opgeven en lid zijn van het Register.Ik kan je geen beter advies geven dan een gelegenheid te zoeken "aan de kast" te geraken.Overigens ben ik het met je eens dat je probleem wel eens te maken kan hebben met de ontsteking.Hoe lang rijdt de wagen al met de huidige ontsteking"?Controleer eerst eens de grondplaat en de veertjes die daar onder zitten, het is een bekend feit dat de door jou beschreven gedragingen door versleten veertjes kunnen worden veroorzaakt.Veel succesEd van der Zee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2001 18:07 #57966 door
Beantwoord door in topic ontstekins(?)problemen b20f injectie
Goh, dat lijkt op wat ik had, alleen erger. Bij mij was het probleem over met het plaatsen van een versere, lees gereviseerde verdeler. Er ontstaat namelijk op een gegeven moment speling op lagers ofzo onderin de verdeler. Bij mij hielp het vervangen van de 'triggering contacts' ook niet. Ik heb overigens nog een te reviseren verdeler liggen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-04-2001 20:18 #57965 door
Beantwoord door in topic ontstekins(?)problemen b20f injectie
normaal geeft de verdeler toch weinig problemen en 0.4-0,5 lijkt prima. Al gekeken naar de aarde van alle draadjes op het spruitstuk, zit dit goed vast en schoon. Vaak al 90% van problemen over. Verder wil de gasklepregelaar ook soms manco's veroorzaken in overslaan en gek doen. Zwarte kapje eraf en controleren of de koperen banen schoon en heel zijn. Kapje kan eraf terwijl hij op zijn plaats blijft zitten zodat je niet opnieuw hoeft af te stellen. Heirmee sluit je weer wat factoren uit. Naar Monster is echter de beste raad!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.