stuurcontact of dashboard contact?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2001 20:22 #57714 door
Volgens de foto's zou mijn volvo Amazon een contactslot op het stuur hebben. Het zit er ook en is aangesloten. Ik vind tevens de "normale" contact-schakelaar (zonder slotdeel erin weliswaar) en deze zie ik ook in het werkplaats handboek. Op de stuurkolom hoort de plastic kap met daarin een uitsparing voor weer dat stuurcontact. Wat is nu de juiste, is er wel ooit een stuurcontact geweest in de Amazon, of is dit wild groei. In het handboek (7120) vind ik geen electrisch schema. Ik hoop dat dit wel in de overige boeken te vinden is die ik onlangs bij het VOD besteld heb (maar nog niet binnen). Kan ik ergens anders nog een electrisch schema vinden van een P130 '63?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2001 21:18 #58114 door
Beantwoord door in topic stuurcontact of dashboard contact?
Beste Arno,Een ding is zeker, jouw Amazon heeft origineel zeker geen stuurslot/contact van Volvo gekregen de D serie heeft dit nooit gehad.Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat een PO (previous owner) heeft besloten om er een te instaleren.Voor alle duidelijkheid we spreken over een sleutelcontact op het dashboard, versus de combinatie van stuurslot en sleutelcontact zoals dit in de latere modellen door Volvo re van de stuurkolom is gemonteerd (onderdeelnummer681934-6 voor P 130 tot chassisnummer 339999). Ik meen dat dit met de komst van de B20 en het gescheiden remsysteem in 68/69 is gewijzigd, mijn 122 S uit '67 had nog een slot(zonder stuurslot) op het dashboard. Je had nog een vraag, inzake het ontbreken van electrische schema's in boeken uit het VOD. Welnu ik vermoed dat je een onderdelenboek heb aangeschaft, voor iedere Volvo is het juiste odl-nummer een must voor bestellen bij dealer/VOD, hier staan inderdaad geen electrische schema's in.Volvo heeft zgn. groene werkplaatshandboeken uitgebracht die per groep (net als in het odl-boek) aangeven hoe te handelen, welke gereedschappen te gebruiken en zo is er een die over de electriek gaat en deze bevat het elctrische schema. Jouw wagen zou Tenslotte staat in het instructie boekje ook een electrisch schema, deze zijn als herprint verkrijgbaar als clubartikel (zie VCM)Wellicht kun je via de Regio waar je woont contact maken met iemand die ook een '63 Amazon heeft en/of het schema achterhalen.Ik ben momenteel bezig te bieden op een aangeboden partij van de groene boeken op ebay (internet)in de USA, ik hoop deze aan te kunnen schaffen en dit ten goede te laten komen van het VOD en deze site.In juni kan ik je vertellen of dit is gelukt.Je hebt weer wat te doen, nietwaar ?Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2001 23:52 #58113 door
Beantwoord door in topic stuurcontact of dashboard contact?
Beste Arno,in de Haynes Manual, verkrijgbaar via clubartikelen, staan de schema's voor de diverse types Amazon.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2001 00:13 #58112 door
Beantwoord door in topic stuurcontact of dashboard contact?
Beste Arno,in de Haynes Manual, verkrijgbaar via clubartikelen, vind je electrische schema's voor elk type Amazon.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2001 11:19 #58111 door
Beantwoord door in topic stuurcontact of dashboard contact?
Siang,Dat is mooi, ik heb de haynes boeken (2 versies) besteld bij het VOD via internet. A.s. vrijdag kan ik zien of de moderne manier van bestellen gewerkt heeft,Groet,Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2001 20:31 #58110 door
Beantwoord door in topic stuurcontact of dashboard contact?
Beste Arno,er zijn nog wat inwerkproblemen met de vod bestelwijze. Dus kijk niet gek als het een weekje langer duurt. De problemen zijn volledig op het gebied van de web software, maar die wordt waarschijnlijk zaterdag a.s. bijgewerkt. Dan moet alles smooth verlopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2001 20:58 #58109 door
Beantwoord door in topic stuurcontact of dashboard contact?
Sjef,Kun je mij vertellen of mijn bestelling is doorgekomen of moet ik hem opnieuw doorgeven.Het zou natuurlijk geweldig zijn als ik de boeken mooi in het komende lange weekend zou kunnen doorlezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2001 21:20 #58108 door
Beantwoord door in topic stuurcontact of dashboard contact?
Sjef,Voor de volledigheid hier een kopie van het bestelde.NUMMER OMSCHRIJVING PRIJS AANTAL 955512 BOUT 1/4"UNCx13 0.83 8 2004 WERKPL.HANDBOEK 50.00 1 3002 HAYNES MANUAL 120 45.25 1 1015 VRAAGBAAK OLYSLAGER 21.32 1 657180 KABEL MOTORKAP CPL. 21.49 1 Totaalbedrag van de bestelling: Nfl. 144,70 excl. BTWKosten kunnen afwijken in verband met prijsaanpassingen.Prijzen exclusief BTW, verzend-, rembours- en verpakkingskosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2001 22:05 #58107 door
Beantwoord door in topic stuurcontact of dashboard contact?
Ik heb een combi uit '66 en deze waggen heeft wel een contactslot op de stuurkolom met stuurslot. Er zit wel een chrome afdekplaatje waar bij sommige andere Amazones een contactslot op het dashboard zit. Waarschijnlijk heeft de PO van mijn Combi ook de boel vernieuwd/"gemoderniseerd" dan als ik het goed begrijp.Groeten,Arie-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2001 11:36 #58106 door
Beantwoord door in topic stuurcontact of dashboard contact?
Een amazon uit 1963 heeft orgineel geen stuurslot (en ook geen gedeelde stuurstang),maar heeft het contactslot in het dashbord. De latere types hebben wel een stuurslot.In de meeste boeken (Haynes en Olieslager) staan de schema's, maar ook in de 'gebruiksaamwijzing'van je volvo.groeten Ruud. Eventueel kan ik je een scan op sturen.groeten Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.