waarschuwingslampje

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-06-2001 22:49 #57626 door
waarschuwingslampje is gemaakt door

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-06-2001 22:53 #58338 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslampje
Sorry, ik was wat te snel. Het gaat hier om een amazone combi 1969. Boven de ruitenwisser schakelaar zit een rood lampje. Dit heeft niet eerder gebrand tot na het vervangen van wiellagers en wat andere onderhoudswerkzaamheden. Ik weet niet wat dit lampje inhoud maar sinds bovengenoemde werkzaamheden brand dit lampje wanneer ik het vcontact aan zet. Met lopende motor blijft dit lampje branden. Wie waar dit lampje voor dient. Alvast bedankt Martien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2001 06:52 #58337 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslampje
Da's sterk. Ook bij mij blijft dit rode lampje voortdurend branden. Overigens behoort dit lampje aan te geven of je de auto op de handrem hebt staan. Wat bij mij niet het geval is - handrem is er 'af', wielen lopen ook nergens aan. Ik heb ook al eens het schakelaartje onder de handrem proberen te controleren, maar dat is schier onbereikbaar. Volgens mij moet je daartoe de hele handrem verwijderen. Ook bij mij is het lampje blijven branden na een reparatie (wielstang & fusee voor). Dus: ik sluit mij aan bij jouw vraag. Wat veroorzaakt het continu branden van dit lampje? En: hoe verhelpen wij dit? Hoe kan ik het best het handrem-schakelaartje bereiken & controleren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2001 22:23 #58336 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslampje
Het branden ligt niet aan je schakelaar. Het koperen blokje waar 4 remleidingen op zitten is de reden. Op dit blokje zit een zwarte draad.Deze staat in verbinding met het rode lampje. Het lampje gaat nl. ook branden wanneer je ergens een lek hebt in je systeem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2001 13:26 #58335 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslampje
Het is nog iets ingewikkelder: het lampje hoort te gaan branden als je je handrem aanzet of als er een lek is in het remsysteem. Echter, als je bijvoorbeeld de remvloeistof of je hoofdremcilinder vervangt gaat het lampje ook branden: er is dan ook drukverschil ontstaan tussen de remcircuits. Je moet dan het waarschuwingssysteem resetten - niet door de zwarte draad los te trekken, maar door de sensor die in het koperen blokje steekt eruit te halen en er weer in te zetten. Bij mij zat de moer echter zo vast dat ik dat nog maar even niet heb gedaan. Omdat ik zo'n rood lichtje op mijn dashboard nogal irritant vind heb ik de aansluitsteker aan het lampje voorlopig maar losgetrokken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2001 15:18 #58334 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslampje
En bij mij is het wel gelukt! Met wat gedoseerde kracht was de sensor los te krijgen. Als je het koperen blokje tegenhoudt (met een baco of zo), kun je de sensor met sleutel 15 losdraaien. Je hebt overigens weinig ruimte voor de sleutel, dus pas op: als je een remleiding vernielt, is hartgrondig vloeken nog het minst erg...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2001 00:40 #58333 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslampje
Het lijkt erop (omdat je met de wielen bezig bent geweest en dus ook de remslangen) dat je de reset optie moet gebruiken.Wat echter ook nog kan (had ik zelf ooit last van) is dat de isolatie van de draad naar de handremschakelaar ergens stuk is en contact maakt met de carrosserie. Vooral het stuk waar de draad door de bodemplaat naar de schakelaar gaat is verdacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.