d-jetronic problemen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-07-2001 21:31 #57603 door
d-jetronic problemen is gemaakt door
Ik heb problemen met de injectie van mijn B20E. Hij loopt erg slecht stationair en levert totaal geen vermogen. Als ik echter de temp.sensor in de cil.kop loskoppel loopt hij wel goed. Dus:hij krijgt te weinig benzine(?) Echter de temp.sensor en bekabeling zijn goed(doorgemeten) Verder zijn getest: benzinedruk(2.1bar), injectors+bekabeling , trigger contacten, en de vacuumsensor (beide windingen en vacuumdichtheid). Toch zou het probleem in de vacuumsensor kunnen zitten omdat deze niet goed op praktijkwerking is te testen.Als iemand toch een goede testmethode weet of een andere tip om het probleem aan te pakken hoor ik het graag. Alvast bedankt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-07-2001 23:34 #58402 door
Beantwoord door in topic d-jetronic problemen
Hoi Ronald,Even rechtstreeks neertikken wat in mij opkomt. Ik heb een B20F, een amerikaan uit '73. Je zegt dat zonder temperatuursensor de motor wel goed loopt. Dat is de sensor naast de waterpomp, neem ik aan. Hoe beinvloedt deze de benzinetoevoer? Volgens de Volvo garage=manual bestuurt deze sensor alleen de cold start valve, de 'choke' op het inlaatspruitstuk. Dit duurt alleen slechts een seconde of 12 (bij -35 graden) bij +35 graden doet de sensor niets meer. Ik weet niet zo gauw of de sensor nog meer stuurt. Een simpel idee voor een praktijktest voor de vacuumsensor is vervangen. Ik kan je er wel een lenen, kom maar langs in Haarlem. Verder kan ik je een gasinstallatie aanbevelen: een dubbel brandstofsysteem is handig voor diagnose stellen!Succes,Rob Spoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-07-2001 23:51 #58401 door
Beantwoord door in topic d-jetronic problemen
Hallo Rob,Dank voor jouw reaktie en je aanbod van de sensor, ik hou het graag in gedachten. Of de temp.sensor inderdaad alleen de electrische “choke” werking stuurt is mij niet helemaal duidelijk. Zelfs als ik de temp.sensor loskoppel merk ik dat er bij het starten nóg meer benzine wordt ingespoten(door de cold start injector) omdat hij dan bijna verzuipt. Hij krijgt dus nog ergens anders informatie over de temperatuur. Wellicht de tweede temp.sensor in de luchtfilterbuis? Loopt ‘ie eenmaal dan gaat het goed.Ik zoek nog even verder, ik leer er toch weer een hoop van.Bedankt,Ronald van den Berg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2001 22:52 #58400 door
Beantwoord door in topic d-jetronic problemen
Ronlald, zo te zien lijkt het geen injectieprobleem, maar een vacuum probleem. Je kan een andere druksensor proberen en kijken of het probleem er dan nog is, je kan ook (als probleem blijft) een nieuwe uitlaatspruitstukpakking monteren. Dit kan wel de oplossing zijn. Valse lucht hierdoor kan alle pret bederven. Dit geldt ook vaak voor LPG auto's en met name 164-er, deze hebben met hun spruitstuk al gauw problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2001 15:40 #58399 door
Beantwoord door in topic d-jetronic problemen
Beste Volvo vriendenOok mijn 1800 loopt slecht stationair.Ik kreeg de tip om even met kruipolie over de injectoren te spuiten en over ander aansluitingen in het inlaat spruit stuk.Uitkomst: Bij injector drie onmiddelijk 2 sec resultaat: prachtig lopen.Conclusie: rubber afdichtring is na 8 jaar stilstand niet dicht meer.Volvo groeten Johan de Dreu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2002 21:24 #58398 door
Beantwoord door in topic d-jetronic problemen
Laat me even weten of je er nog problemen mee hebt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.