autoradio met cd-speler

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-08-2001 21:17 #57569 door
autoradio met cd-speler is gemaakt door
graag informatie over een te plaatsen radio + CD-speler in het dashboard van een VOLVO-Amazone. Dus afmetingen en welke soort(-en).Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-08-2001 12:48 #58490 door
Beantwoord door in topic autoradio met cd-speler
Ik ben ook bezig met een audioinstallatie in mij 2Deurs amazone. Iedere radio heeft DIN inbouwafmetingen (Duitse Industrie Norm). Past dus altijd, als je een DIN uitsparing hebt zoals ik!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-08-2001 20:52 #58489 door
Beantwoord door in topic autoradio met cd-speler
Hallo,Voordat je een radio in het dashboard plaatst moet je eerst bedenken of je dit echt zeker weet, want eenmaal een gat erin en je kunt niet meer terug.Zelf heb ik een bakje (van ijzer) gemaakt dat strak om de radio heen past.Deze heb ik vervolgens opgehangen onderaan het dashboard boven de pook. De achterkant van het bakje kan met een ijzeren stripje worden bevestigd aan een van de moeren van de ruitewissermotor. Dit is erg stevig, past goed en kan er eventueel zo weer uit.En voor diegene die zelf minder handig is zijn er bij een autoshop (Automat o.i.d.) plastic radio-houders din-formaat te koop.Dit is dus ook een mogelijkheid. Maar je moet zelf maar kijken wat je zelf het mooist/handigst vind.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2001 10:51 #58488 door
Beantwoord door in topic autoradio met cd-speler
Ik heb onlangs een radio met CD-speler 'in'-gebouwd. De oude was een goedkoop ding van de Kijkshop dat wonderwel in het dashboard bleek te passen (zo'n gat met twee uitsparing aan weerszijden voor de knoppen). Nadat ik eerst te rade ben gegaan bij enkele V44-Regiomiddenleden heb ik besloten om de 'oude' eruit te halen, er een Volvo-afdekplaatje voor in de plaats te zetten (voor een tientje overgenomen) en de nieuwe radio met CD-speler onder het dashboard te hangen. Aangezien het afdekplaatje niet de goede kleur had (ijsblauw in plaats van middelblauw) heb ik de lak met afbijt verwijderd: het bleek keurig verchroomd. De radio hangt aan een Meccano stellage die gemonteerd is aan het randje van het dashboard (met twee kleine blokjes hout en twee parkers) en aan de bevestigingschroeven van de kachel en het dashboardkastje. Niet vergeten dus om steeds het front mee te nemen...Aansluiting is geen probleem: de radio zit nu voor de schakelaar van de dashboardverlichting (die het nu ook weer doet!) en heeft dus altijd stroom. Wel even checken of de zekering goed zit. De speakers zitten rechtsvoor (er zit speciaal een ruimte voor achter het dashboardkastje) en linksachter op de hoedenplank. Een binnenantenne (Brezan, NLG 60) completeert het geheel. Het CD-geluid is echt fantastisch nu, alleen de kwaliteit van de radio-ontvangst is niet super.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.