luide knallen tijdens rijden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2001 13:33 #57560 door
Ik reed op de snelweg met een gang van zo'n 110 in mijn Amazon 122s met B18D op gas. Na een km of 80 stopte ik bij een tankstation om na een minuut of 10 door de rijden. Na een kilometer was er plotseling een luide knal, ik ben langzamer gaan rijden. Dit fenomeen herhaalde zich gedurende een km of 5 een aantal malen, waarna het stopte.Tijdens de knal hield de motor in maar sloeg niet af. Het leek op na-onsteking in de uitlaat tgv een slecht verbranding. Ik heb niet het id dat de motor nu slecht loopt, alles lijkt normaal te zijn.Heeft iemand suggesties over wat dit geweest kan zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2001 16:58 #58506 door
Beantwoord door in topic luide knallen tijdens rijden
Heb ik ook gehad (en eigenlijk als ik niet oppas nog steeds) met mijn B18a met ook gas.Ik ben er achter gekomen dat mijn bougie van mijn 2de cilinder te warm wordt. Er komt dan een laagje over de contctjes van de bougie waardoor hij niet meer vonkt en het gas in de hete uitlaat nabrand (backfire)ik heb het idee dat het bij voornamelijk te heet wordt als de olie op is en op tempo rijd (mijn motor is behorlijk versleten en zuipt olie).Tevens zou er ook iets met de koppakking niet goed kunnen zijn. Ik controleer en schuur nu regelmatig bougie van cilinder 2 (en ook regelmatig de andere) als ik een grote rit ga maken. Ik hoop dat dit je wat helpt, succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-09-2001 14:41 #58505 door
Beantwoord door in topic luide knallen tijdens rijden
Het klinkt alsof je last hebt van back-fire, een typisch gas-probleem.Door een combinatie van verkeerde afstelling van mengsel en ontstekingstijdstip (volgens mij te arm en te vroeg)ontbrand je mengsel nog voordat het in de cylinder is. Snel afstellen want mijn Amazon is hierdoor in rook opgegaan !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.