laadstroomlampje

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2001 14:20 #57501 door
laadstroomlampje is gemaakt door
Mijn laadstroomlampje (amp/rood), gaat sinds een paar dagen niet meer uit. Hij blijft gloeien en als ik gas geef gaat hij alleen maar meer branden. Op zich lijkt het geen problemen op te leveren. De dynamo-riem staat volgens mij strak gespannen. Komt het door het slechte weer en is er vocht in de bekabeling gekomen, of is er iets met de dynamo of iets dergelijks aan de hand? (hopenlijk niet).Groetjes Sebas en bedankt voor je moeite.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2001 14:50 #58652 door
Beantwoord door in topic laadstroomlampje
Bij mij gebeurde dit ook enige tijd geleden en korte tijd daarna had ik geen enkele stroom meer. Het bleek dat de kabel van de dynamo naar de accu was losgetrild. Kortom: kijk een keer goed de bedrading na.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2001 19:41 #58651 door
Beantwoord door in topic laadstroomlampje
Het is ook mogelijk dat je koolborstels zijn versleten of dat er draadje in de dynamo los zit. Deze ervaring heb ik bij een gelijkstroomdynamo. Tevens kan de spanningsregelaar defect zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2001 22:26 #58650 door
Beantwoord door in topic laadstroomlampje
1e controle: Geef eens een tik tegen je zekeringenkast, de koperen lipjes willen nog weleens oxideren, probleem heb je bij de bovenste zekering(twee lipjes op elkaar)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2001 09:37 #58649 door
Beantwoord door in topic laadstroomlampje
Bij een gelijkstroomdynamo heb je kans dat je koolborstels versleten zijn. ook eenvoudig te repareren hoor!Jankees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2001 20:46 #58648 door
Beantwoord door in topic laadstroomlampje
Dag Sebaskijk eerst eens of de laadstroom boven de 13volt is anders wordt de acuu niet geladen.Het is de vraag heb je een gelijkstroom of een wisselstroomdijnamohet is mogelijk dat het probleem in de spanningsregelaar zit kijk of de contacten vast of verbrand zijn de regelaar voor de gelijkstroom zit re op binnenschermbij wisselstroom moet je op de dunne draad van de dynamo DF ongeveer2Volt meten met contact aan , als de motor loopt 12v of meer.zo niet zit het probleem in de dijnamo diode defect /borstels versleten .vr gr Joshttp://drive.to/volvosjos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.