laadstroomlampje

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2001 21:52 #57457 door
laadstroomlampje is gemaakt door
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat het laadstroomlampje regelmatig (bijvoorbeeld bij gas bijgeven) zwakjes oplicht? Bij stationair draaien of rijden met constante snelheid gaat het lampje netjes uit. Heb wel altijd de lichten aan.Staat de auto alleen op contact, dan brandt het lampje met volle sterkte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2001 08:47 #58784 door
Beantwoord door in topic laadstroomlampje
Ja dit is normaal, vooral bij ingeschakelde stroom verbruikers, verlichting, aanjager kachel, enz. Dus Frits geen zorgen en lekker rijden maar.P.S DE nieuwe Amazones hadden dit verschijnsel al vrij snel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2001 08:55 #58783 door
Toch in de gaten houden! Bij mij begon het een maand geleden ook zo; uiteindelijk ging het lampje amper meer uit, en stonden we stil langs de A2... Een paar weken terug stond er in het forum een soortgelijke vraag ('laadstroomplampje'), en een heleboel goede tips. Misschien moet je die toch maar even lezen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2001 10:40 #58782 door
Ik heb mijn bedrading vernieuwd (zelf gemaakt) en ik zie geen brandend lampje meer. In de oude bedrading zag ik toch veel oxidatie wat de stroom doorvoer bemoeilijkt. Maar type in bij zoeken laadlampje of zo en je zie dat er al heel wat meer over geschreven is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2001 13:43 #58781 door
Het is normaal dat het laadstroomlampje ietsjes bij stationair draaiende motor en ook als je redelijk wat gas geeft en er veel verbruikers zijn ingeschakeld (m.n. de aanjager) E.e.a. komt door de wijze waarop het laadstroomlampje is opgeneomen in het elektrische circuit. Naarmate de auto ouder wordt corroderen de diverse verbindingen en kan dit effect erger worden.Conclusie; een opgloeiend laadstroomlamje is normaal.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2001 13:50 #58780 door
Normaal! Bij mij licht het lampje iets op bij koude motor en weinig toeren. Of als de ventilator binnen aanstaat.Anne

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD