lichtschakelaar

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2001 14:24 #57442 door
lichtschakelaar is gemaakt door
Amazon-vrinden,Op onverklaarbare wijze vertoont mijn lichtschakelaar kuren. Gisteren bij het aandoen van mijn lichten kwam er een ontzettende stank en rook onder het dashboard vandaan. Wat bleek: de zwarte draad die van de lichtschakelaar loopt was volledig gesmolten. Nieuwe eraan gezet en hetzelfde gebeurde. Nu heb ik de schakelaar uit het dashboard gehaald en bungelt ie los. Dan gaat alles goed, maar zodra ik hem weer in het dashboard stop begint ie weer te roken. Heeft iemand enig idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2001 15:10 #58838 door
Beantwoord door in topic lichtschakelaar
Misschien komt de schakelaar in aanraking met iets achter het dashboard, maar ik denk dat de schakelaar inwendig sluiting maakt. Probeer een andere schakelaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2001 15:14 #58837 door
Beantwoord door in topic lichtschakelaar
Daar lijkt het wel op. Kennelijk maakt ie aarde met het metalen dashboard. Kan het zijn dat de schakelaar vochtig is geworden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2001 15:38 #58836 door
Beantwoord door in topic lichtschakelaar
Het kan, maar lijkt mij niet voor de hand. Je kunt en test doen of de schakelaar inwendig sluiting maakt. Je laat de schakelaar buiten het dashboard bungelen en sluit een proeflampje aan tussen het metaal van de schakelaar (bv de stift waar de knop op geschroefd zit)en de massa (bv het dashboard) gaat het lampje direct, of anders bij het uittrekken van de schakelaar, branden dan weet je dat de schakelaar inwendig sluiting maakt. Is dit niet het geval dan zul je verder moeten zoeken.succes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2001 18:45 #58835 door
Beantwoord door in topic lichtschakelaar
je hebt een massaprobleem. Je dashbord maakt sluiting met een andere stroombron. Of heb je mischien te zware lampen in je koplampen zitten. Dan moet je er een relais tussen zetten anders trekt e.e.a. teveel ampere.Is het kapot.......Bij Classic Repair Parts in Waalwijk hebben we nog genoeg schakelaars liggen. Of kom toch eens langs voor een bakkie!!!!M.vr.gr.Jacques WagtmansHuub LommersCRP Waalwijk0416-650263

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.