contactpunt afstellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-10-2001 18:08 #57422 door
contactpunt afstellen is gemaakt door
Ik heb vandaag een nieuwe verdelerkap, rotor en contactpunt gehaald en ingebouwd. Mijn vraag is; hoe kan ik dit contactpunt afstellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2001 09:05 #58891 door
Beantwoord door in topic contactpunt afstellen
Het afstellen van de contactpunten is erg simpel. De afstand tussen de punten bij geopende punten moet viertiende mm zijn.Je zet, door verdraaing van de motor, de punten open, welk nokje maakt niet uit, met een voeler maatje stel je de afstand tussen de punten af, dit is een gevoels werkje, niet te strak en niet te los, net zoals kleppen stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2001 18:11 #58890 door
Beantwoord door in topic contactpunt afstellen
Is het niet zo dat voor B18, B20, B30 enz. motoren andere contactpunt afstanden worden gebruikt? Ik heb een B20 van 69.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2001 09:13 #58889 door
Beantwoord door in topic contactpunt afstellen
contactpunt afstanden van B18 en B20 zijn gelijk, een B30 is een zes cilinder en heeft inderdaad andere contactpunt afstanden.Voor jouw motor dus 4 tiende mm, op het voelermaatje staat het getal 40.Je kunt de contactpunten ook met lopende motor afstellen, maar dan moet je een contacthoekmeter hebben, en die heeft niet iedereen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2001 08:32 #58888 door
Beantwoord door in topic contactpunt afstellen
Over de ontsteking staat een leuk stukje op de regio west site.http:\home-2.wolmail.nl~jtacx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.