bobine

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2001 23:08 #57364 door
bobine is gemaakt door
Hoi,Even een klein vraagje. Bij het VOD heb je een viertal bobines in de prijslijst. Varierend van Fl 44.52 tot meer dan 400 piek.Vanwaar dat grote verschil? Ik moet gewoon eentje hebben die 12V veranderd in een hoogspanning. Op dit moment heb ik een universele die vastgeschroefd zit op het typeplaatje en wil toch graag weer de gewone in het gat in het schutbord hebben. Welke is dat?Met vr. gr. Marinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2001 15:31 #59083 door
Beantwoord door in topic bobine
Ik ga er van uit dat je een bobine wilt hebben incl. startslot welke met een gepanserde kabel is verbonden. Dan heb je onderdeelnummer 238960 nodig. En die is inderdaad meer als ƒ. 400,-- excl. Een alternatief is de sloop of een standaard bobine kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2001 17:40 #59082 door
Beantwoord door in topic bobine
Nee die bedoel nu net niet. Dat startslot en die gepanserde kabel hoef ik niet, alleen de bobine, en graag in het gat in het schutbord. Dus geen universele bobine ergens bovenop geschroefd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2001 18:47 #59081 door
Beantwoord door in topic bobine
Volgens mij heeft mijn 1970 Amazon nog zijn originele Bosch bobine in het schutbord geschroefd. Het typenr-stickertje aan de zijkant begint met 12..., de rest van het nummer is door de waterslang weggeschuurd.Groeten,Lennard1970 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2001 09:40 #59080 door
Beantwoord door in topic bobine
Zo als je ziet zijn we allemaal aan het raden. Mijn advies is geef even aan welk amazon je bezit, serieletter en chassisnummer geeft veel informatie. Vervolgens is het handig een onderdelenboek te kopen waarin dit soort informatie je kan vinden. Kost ongeveer ƒ. 50,-- bij het VOD. Als jou contactslot op de stuurkolom is gemonteerd dan heb je, daar hem je hem weer, vermoedelijk onderdeelnummer 1219230 nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2001 15:36 #59079 door
Beantwoord door in topic bobine
Dat is waarschijnlijk het Bosch-onderdeelnummer. Het Volvo-onderdeelnummer voor deze bobine is 241611. Als je op dat nummer gaat zoeken wordt je doorverwezen naar 35254, en die kost f 44,52 excl. BTW. Als je die gaat monteren, dan heb je ook de pakking nodig die tussen schutbord en bobine gaat (666214).Groeten,Lennard1970 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2001 20:32 #59078 door
Beantwoord door in topic bobine
Bedankt voor het antwoord. Alleen het nummer van de pakking kent de onderdelendatabase van het VOD niet.Marinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.