binnenverlichting
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2001 18:51 #57305
door
binnenverlichting is gemaakt door
Net eigenaar van een Amazon, probeer ik de binnenverlichting te repareren. Zowel de verlichting in het hemeltje als de verlichting van het handschoenenvakje functioneren niet. De lampjes zijn overigens gewoon goed. Het licht dus waarschijnlijk aan de bedrading. Kan iemand mij vertellen waar die langs loopt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2001 21:46 #59268
door
Beantwoord door in topic binnenverlichting
Niels:Binnenverlichting: Draad loopt door de linker raamstijl bovenlangs de ruit naar het midden toe. Hier kunnen diverse oorzaken zijn van het niet functioneren van de verlichting. Kijk eerst eens goed of het "fietskogeltje" wel in de schakelaar aan het lampje zit. Als dit het geval is moet je controleren of de schakelaars in de de deurstijl nog wel goed functioneren, deze moeten namelijk de massa maken om de verlichting te laten branden.Dashboard: Deze draden lopen door de beugel die aan de binnenkant van je dashboard zitten gelast. Ik ga ervanuit dat je weet dat het lampje onder het dashboard niet automatisch aan en uit gaat, anders weet je dit nu. Er zit namelijk een trekschakelaar helemaal reachts onder het dashboard in het handschoenenvakje.Succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2001 12:06 #59267
door
Meet tegelijk de draad even door of er geen breuk in zit (onwaarschijnlijk maar een kleine moeite). In het bedradingsschema kan je zien welke kleur draad het is. Links onder je dashbord zit een dikke zwarte stekker met veel draden deze komen van de achterzijde af en de draad van de binnenverlichting zit hier ook tussen, ik dacht een zwarte.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2001 12:51 #59266
door
Voor het maken van de binnenverlichting: draai eens aan de sensor in je deur. Wellicht zit daar roest. Er aan draaien deed bij mij de binnenverlichting weer werken.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Minder
Meer
06-09-2014 17:33 #143253
door Remon Kosse
Deze simpele maar gouden tip heeft bij mij ook weer een lampje doen branden
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Beantwoord door Remon Kosse in topic binnenverlichting
"Volvo KV" schreef:
Voor het maken van de binnenverlichting: draai eens aan de sensor in je deur. Wellicht zit daar roest. Er aan draaien deed bij mij de binnenverlichting weer werken.
Deze simpele maar gouden tip heeft bij mij ook weer een lampje doen branden

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl