cibié h4-koplampunits

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2001 19:05 #57288 door
cibié h4-koplampunits is gemaakt door
Een paar dagen terug postte ik een tip over H4 lampen. Ik kreeg veel reacties betreffende mijn units: H4 units van Cibié met een bolle voorkant. De meeste H4 units zijn plat. Ik was vandaag bij Martens voor een pakking van m'n versnellingsbak. Ik heb ook even gevraagd naar H4 units met bol glas. Martens in Deurne (0493-321222)heeft inderdaad H4 units met bol glas en wel die van Cibié. De reden waarom Cibié moeilijk te vinden is op het Internet is waarschijnlijk omdat dat merk tegenwoordig onder Valeo valt. De Valeo/Cibié units voorde Amazon komen uit België. Voor degenen dienaar een artikelnummer gevraagd hebben: 082440. Dit is een Valeo-artikelcodenr. Martens heeft mij deze unit laten zien. Het viel me op dat deze één verschil heeft met de mijne. Dat is de afwezigheid van een anti-verblindings-koepeltje in de unit. Ik vraag me af of dit koepeltje echt nodig is want de H4-lampen zelf hebben al zo'n afscherming bovenop het glas. In het glas mist de aanduiding H4, maar het is zeker een H4 unit. Dat was te zien aan de fitting, een duplo lamp heeft een heel andere fitting. Er staat ook een E-keurmerk (E2) in het glas, dus de unit is in Europa toegestaan. Voor degenen die niet zoveel geld willen uitgeven: er bestaan halogeen-lampen met duplo fitting. Voor f 35,- heb je al een duidelijke verbetering. Echter: hoeweldeze lampen een E-keurmerk hebben is het verstandig om ten tijde van de APK duplo-gloeilampen achter de hand te houden. Reden: niet altijd kunnen duplo-units met halogeenlampen goed genoeg afgesteld worden om door de APK-keuring te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2001 10:04 #59340 door
Beantwoord door in topic cibié h4-koplampunits
Hartelijk dank voor het nummer, ik ben hiermee naar mijn vaste automaterialenboer gegaan, en hem gevraagd om 2 van deze reflectoren op de kop te tikken, zodra ik ze heb ga ik het uitproberen op mijn 544 en amazon, als het werkt, en het lichtbeeld is goed af te stellen ( cq APK legaal ) zal ik via het forum iedereen berichten, ook wat de netto kosten dan zijn, ik denk dat als dit werkt en er goed uitziet, het een hele verbetering is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2001 21:08 #59339 door
Beantwoord door in topic cibié h4-koplampunits
Supper Lennard! Met jou tip en de Cibie's van Martens ga ik aan de gang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.