dasboard, stadslicht en achterlicht

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2001 09:55 #57278 door
Raar probleempje met mijn Amazon. Van tijd tot tijd vallen stadslicht en achterlicht uit. Gelukkig valt tegelijkertijd ook de dashboardverlichting weg. Het euvel is snel verholpen door de tweede zekering van onderen even eruit te halen, en weer terug te plaatsen (zekering is niet doorgebrand). Alle verlichting werkt daarna weer. Kan iemand mij vertellen waar dit door komt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2001 12:30 #59393 door
Beantwoord door in topic dasboard, stadslicht en achterlicht
oxidatie, Het zekeringkastje is en blijft een probleem punt als je er niets aan doet. Er kan vocht bij komen en dat geeft de problemen. Wil je er helemaal van af dan moet je het kastje afschermen, iets over heen zetten. Anders zeg je gewoon dat zijn de charmes van een oude auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2001 13:27 #59392 door
Beantwoord door in topic dasboard, stadslicht en achterlicht
Het beste is alle contacten goed te reinigen. Tevens kan ik je adviseren de klemverbindingen van het zekeringkastje door te solderen. De beugeltjes wat bijbuigen zodat je meer contactdruk krijgt op de zekeringen. De zekering van 25A regelmatig vervangen. Deze geeft vaak problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2001 15:26 #59391 door
Beantwoord door in topic dasboard, stadslicht en achterlicht
Naast het advies van Rob Funcke wat prima werkt naar mijn eigen ervaring van 20+ jaar, bewerk ik altijd alle electrische verbindingen en contacten met kopervet. Voor de Volvo lijkt dat wat overdreven, alhoewel... , maar onze oudere Mini wordt sinds het nemen van deze moeite niet meer geplaagd door Lucas, king of darkness.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 13:19 #59390 door
Beantwoord door in topic dasboard, stadslicht en achterlicht
Grappig. Bij mij vertikt het dimlicht na het starten aan te gaan. Als ik dan eenmaal groot licht inschakel via de vloerschakelaar, dan werkt bij terugschakelen het dimlicht wel ineens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.