radio/cd-speler

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2002 20:28 #57213 door
radio/cd-speler is gemaakt door
Hallo,In mijn Amazone wil ik een radio/cd-speler plaatsen. Welk merk/type komt hier 't best voor in aanmerking en waarom?Is dit gemakkelijk te installeren door een geinteresseerde leek?Alvast bedankt voor je reactie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2002 22:46 #59601 door
Beantwoord door in topic radio/cd-speler
Het grootste "probleem" dat ik heb is de uitsparing in het dashboard. Die bestaat, zoals gebruikelijk voor die tijd, uit een klein rechtkoekig gedeelte met aan weerszijden een rond gat voor de draaiknoppen. Wil je een moderne radio plaatsen, dan moet je gaan zagen. Dat ik nog steeds geen radio geplaatst heb (er zit nog een oude mono Blaupunkt die ik niet gebruik) komt omdat ik niet bereid ben om het dashboard te gaan "slachten". Wat originaliteit betreft geldt behoudt daarvan voor mij evenzeer voor een dagelijks gebruikte auto. De oude Blaupunkt waar ik het net over had heeft een rechthoekig front, maar dat is schijn want het kan eraf. De radio zelf heeft een klein rechthoek in het midden met aan weerszijden dus de twee draaiknoppen. Als je niet wilt gaan zagen (als dat althans niet al is gebeurd), dan zou je een Amerikaanse autoradio kunnen toepassen. Hier niet zo een twee drie te krijgen, maar aan die kant van de oceaan komen moderne radio's oude stijl voor...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2002 18:48 #59600 door
Beantwoord door in topic radio/cd-speler
Bij mij zat er al een gat in het dashboard ik heb nu een alu JVC radio met JBL speaker set. Klinkt geweldig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-01-2002 08:24 #59599 door
Beantwoord door in topic radio/cd-speler
Het is natuurlijk eeuwig zonde om het bestaande gat in je dashboard groter te maken voor een moderne radio (tenzij iemand anders dit al voor je heeft gedaan). Ik heb in het bestaande gat een authentieke radio geplaatst (die verder niet werkte), en verder met beugels de moderne radio onder het dashboard bevestigd (midden onder de schuiven van de verwarming). Voor de CD-wisselaar is er over het algemeen voldoende plaats om deze onder de passagiersstoel te bevestigen (met beugels aan het stoelframe). Je hebt wat handigheid nodig en wat tijd.Succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-01-2002 12:23 #59598 door
Beantwoord door in topic radio/cd-speler
Hoi,Ik heb een oude volvo radio in mn dashboard, en heb, voor de CD's heb ik een sigarettenaansteker bover het handschoenenkastje gemaakt, daarin kan ik de adaptor steken die de diskman voedt. Onder de stoel heb ik een autoversterker gemaakt. De CDspeler heb ik met klitteband op het heuveltje tussen de stoelen staan...nix mis mee...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-01-2002 16:10 #59597 door
Beantwoord door in topic radio/cd-speler
Ik heb na lang wikken en wegen een nieuwe radio ingebouwd. De oude was een goedkoop ding van de Kijkshop dat wonderwel in het dashboard bleek te passen (zo'n gat met twee uitsparing aan weerszijden voor de knoppen). Nadat ik eerst te rade ben gegaan bij de V44-Regiomiddenleden heb ik besloten om de 'oude' eruit te halen, er een Volvo-afdekplaatje voor in de plaats te zetten (voor een tientje overgenomen) en de nieuwe radio met CD-speler onder het dashboard te hangen. Aangezien het afdekplaatje niet de goede kleur had (ijsblauw in plaats van middelblauw) heb ik de lak met afbijt verwijderd: het bleek keurig verchroomd. De radio hangt aan een Meccano stellage die gemonteerd is aan het randje van het dashboard (met twee kleine blokjes hout en twee parkers) en aan de bevestigingschroeven van de kachel en het dashboardkastje. Niet vergeten dus om steeds het front mee te nemen...Aansluiting is geen probleem: de radio zit nu voor de schakelaar van de dashboardverlichting (die het nu ook weer doet!) en heeft dus altijd stroom. Wel even checken of de zekering goed zit. De speakers zitten rechtsvoor (er zit speciaal een ruimte voor achter het dashboardkastje) en linksachter op de hoedenplank. Een binnenantenne (Brezan, NLG 60) completeert het geheel. Het geluid is echt fantastisch nu, ik ben alleen zo blij met mijn CD-speler dat ik de kwaliteit van de radio(-antenne) nog niet echt heb getest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-01-2002 21:49 #59596 door
Beantwoord door in topic radio/cd-speler
Of in het dashboardkastje. Meteen mooi weggewerkt voor eventuele ongeweste liefhebbers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-01-2002 11:14 #59595 door
Beantwoord door in topic radio/cd-speler
Ik heb mijn (moderne) radio ook onder mijn dashboard gehangen, ik geloof zelfs met 2 tie-rips. Geen probleem. Alleen wordt ik helemaal lijp van die antenne's... Eerst gewoon een electriciteitskabel van een dikke meter als antenne, met redelijk resultaat. Aangezien het er niet uitzag toen maar zo'n binnenantenne gekocht: Werkte voor geen meter. Een of 2 zenders kon ik af en toe ontvangen, zolang ik in de goede richting reed. Nu niks meer. Wel een ander probleem: als ik stationair rij (vooral op gas) knettert en knalt mijn radio enorm. Niet naar te luisteren. Een eerder vraag in dit forum leverde helaas geen oplossing op...Gr. Remko.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.