contacthoek afstellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2002 19:31 #57171 door
contacthoek afstellen is gemaakt door
Collega sleutelaars,Ik heb een vraagje over het afstellen van de contacthoek met een contacthoekmeter.In Haynes wordt de contacthoek aangegeven bij 500 toeren. Echter stationair hoort bij mijn weten een B20a 700 toeren te draaien. Hoe ga ik hier me om?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2002 21:59 #59787 door
Beantwoord door in topic contacthoek afstellen
Als alternatieve methode kun je de contactpuntafstand met een voelermaatje (0,4 - 0,5 mm) controleren/afstellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2002 22:02 #59786 door
Beantwoord door in topic contacthoek afstellen
>>> Als alternatieve methode kun je de contactpuntafstand met een voelermaatje (0,4 - 0,5 mm) controleren/afstellen.<<<Mee eens, want de afstand van de puntjes heeft invloed op de contacthoek. Volgens de handleiding van mijn stroboscoop is wordt de contacthoek kleiner als de afstand tussen de puntjes groter wordt (of andersom, ik weet het even niet zeker). Echter, ik heb me wel eens afgevraagd of die 500 tpm die Haynes voorschrijft niet een drukfout is (1.500 tpm moet zijn?) want 500 tpm kan ik mijn motor echt niet laten lopen (het stationair toerental hoort al hoger te zijn, zo'n 700-800 tpm).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2002 01:41 #59785 door
Beantwoord door in topic contacthoek afstellen
In mijn engelse Haynes boek word 1500 RPM genoemd, m.i. heeft Lennard de spijker op z'n kop !Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.