radio antenne

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2002 18:30 #57133 door
radio antenne is gemaakt door
Ik ben bezig met de inbouw van een radio in mijn amazon. Ik wil voor de antenne geen gaten boren in de carroserie. Wie heeft ervaring met een goed alternatief?Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2002 20:40 #59911 door
Beantwoord door in topic radio antenne
Hallo Guus. Ik heb in mijn P1800 een radio-antenne die je achter het raam kunt plakken, dit is een antenne met ingebouwde versterker. Ook mijn ouders hebben in hun Amazon Combi eenzelfde antenne. Deze is o.a. verkrijgbaar bij halfords.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2002 21:05 #59910 door
Beantwoord door in topic radio antenne
Je kunt ook een 'opschroefbare' antenne kopen. kost een paar tientjes (guldens) en kan heel mooi langs de goot naast de voorruit gemonteerd worden. Volgens mij werkt dat prima (weet het zelf niet zeker want mijn boxen zijn niet ok meer). In ieder geval het proberen waard, het past goed bij de sfeer van een amazon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2002 10:12 #59909 door
Beantwoord door in topic radio antenne
Ik heb slechte ervaringen met zo'n opplakantenne. Gewoon een paar meter electriciteitssnoer aan mijn binnenspiegel werkte stukken beter. Echt slecht (en dat voor 60 gulden). Wellicht had ik een slecht exemplaar ofzo. Verder hoor je wel positieve geluiden. Even terugzoeken in dit forum. Er is al e.e.a. over geschreven geloof ik.Gr. Remko.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2002 21:53 #59908 door
Beantwoord door in topic radio antenne
je kan heel goed een zgn plakantenne aan de binnen kant van de voorruit bevetigen. Deze zijn standaard te koop. Het is een "staafje" dat ca. 25 cm lang is. Indien je dat ter hoogte van het raamrubber achter de binnen spiegel bevestigd, dan valt het niet op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-02-2002 21:10 #59907 door
Beantwoord door in topic radio antenne
Ik heb zo'n antenne gebruikt in mijn caravan, maar daar vanaf het begin een matige ontvangst mee gehad. Hij was overigens goed gemonteerd en aangesloten. Ik zou dus kiezen voor het lossen draadje naar de binnenspiegel, of mooi weggewerkt achter de raamlijst.Joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.